۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۹۴۱
همزمان با ایام فاطمیه؛

برپایی نمایشگاه «کوثر رسول» در کتابخانه تخصصی اهل بیت رضوی

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نمایشگاهی از منابع مطالعاتی با عنوان «کوثر رسول»، در کتابخانه تخصصی- شبانه‌روزی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی دایر شد.
برپایی نمایشگاه «کوثر رسول» در کتابخانه تخصصی اهل بیت رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نمایشگاه «کوثر رسول» در کتابخانه تخصصی اهل بیت با هدف بزرگداشت ایام فاطمیه و معرفی هر چه بیشتر منابع این کتابخانه با موضوع صدیقه کبری(س)، بزرگ بانوی اسلام برگزار شده است.

منتخبی از منابع چاپی کتابخانه به دو زبان فارسی و عربی در محورهای موضوعی زندگی، شخصیت و کرامات حضرت فاطمه(س) در کنار پوسترهایی از سخنان این بانوی بزرگوار و اشعاری مرتبط با مقام و منزلت والای ایشان، در این نمایشگاه در معرض دید عموم مراجعین گذاشته شده است.

وی بیان کرد: همچنین تصاویری مرتبط با ایام فاطمیه در صفحه نمایش نصب شده در محل این نمایشگاه به نمایش درآمده و حال و هوای معنوی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را در این کتابخانه پررنگ‌تر کرده است.

محکی اضافه کرد: دانشنامه فاطمی، قصص الزهراء(س)، مقتل الزهرا(س)، جلوه نور، قضایای فاطمی(س) در اندیشه مرجعیت، بانوی کمال، فاطمه‌شناسی، خصائص فاطمیه، تنها یادگار، فاطمه(س) در آینه کتاب و شرح خطبه الزهرا(س)، برگزیده‌ای از عناوین این منابع ارزشمند است.

در حال حاضر بیش از 600 هزار منبع خطی، چاپ سنگی، چاپی، الکترونیکی، نشریات تخصصی و پایان‌نامه با موضوع اهل بیت(ع) در این کتابخانه، در دسترس اهل علم و معرفت قرار دارد.

بنابراین می توان گفت کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی غنی‌ترین کتابخانه اهل بیت(ع) در جهان اسلام است و اکنون بیش از 16 هزار عضو از حوزه و دانشگاه از خدمات این کتابخانه استفاده می‌کنند.

همزمان با سال‌روز شهادت حضرت فاطمه(س) در سوم جمادی‌الثانی برابر با دوازدهم اسفند 1395، این کتابخانه همچون روزهای غیرتعطیل، به‌صورت شبانه‌روزی پذیرای اهل مطالعه است.

ماکت قرآن‌های منسوب به دست‌خط شریف امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) نیز در ویترین خاصی در تالار ورودی این کتابخانه در معرض نمایش قرار دارد.

نمایشگاه کوثر رسول، از 30 بهمن تا 14 اسفند 1395، همه روزه به‌صورت شبانه‌روزی، به جز روزهای جمعه از ساعت 7 تا 14همزمان با برگزاری نماز جمعه، در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی(گوهرشاد سابق) واقع در حرم مطهر رضوی، بست شیخ بهایی، در معرض دید برادران کتابدوست قرار دارد./101/1308/ب1

ارسال نظرات