۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۸۳۲۰۱
امام جمعه موقت زاهدان:

دولتمردان دستاوردهای خود را به مردم اعلام کنند

حجت الاسلام حمیدی گفت: در این سال باید گزارش سیاست‌های دولت به رهبر اعلام شود؛ آیا امروز دولت ما می تواند کارنامه موفقی را به رهبر انقلاب ارائه دهد.
حجت الاسلام حمیدی امام جمعه موقت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه امروز زاهدان با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) گفت: بحث تربیت در اسلام بسیار مهم وکلیدی بوده و در قرآن کریم هم به این مهم اشاره شده است.

وی تربیت را مقدمه تعلیم دانست و بیان کرد: در اسلام و انقلاب، اول تزکیه و بعد تعلیم است که این دو چتر در کنار هم قرار دارند اما متاسفانه کمتر به این مهم پرداخته شده است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: قبل از پیروزی انقلاب، فرزندان ما را با فرهنگ غرب تربیت می‌کردند، بعد از پیروزی انقلاب هم در بحث تربیت موفق نبودیم؛ خانواده ها باید روش صحیح تربیت فرزندان را بیاموزند و بعد از خانواده، نهادهای فرهنگی جامعه که با جوانان و نوجوانان ارتباط دارند، باید در این امر اهتمام بورزند.

وی خانواده را رکن اصلی و اساسی در تربیت افراد دانست و عنوان کرد: اگر خانواده ها وظیفه خود را انجام دهند تربیت مدنظر اسلام را خواهیم داشت و جلوی آسیب ها و چالش‌ها را خواهیم گرفت؛ باید رابطه بین مراکز علمی و خانواده ها شکل گیرد؛ با یک حرکت جهادی می توان تربیت اسلامی را در بین فرزندان و خانواده ها مشاهده کرد.

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از فلسطین اظهار داشت: حضور رهبر انقلاب در این کنفرانس نشان دهنده اهمیت بالای موضوع است؛ بحث انتفاضه و فلسطین مهم است و باید در کل جهان اسلام به این مهم توجه شود.

وی ادامه داد: محور فرامین رهبر انقلاب در این کنفرانس این بود که مهمترین مسأله امروز جهان اسلام فلسطین است، همه کشورهای اسلامی باید در مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و تبیین نقشه‌های دشمنان تلاش کنند؛ درگیری‌ها و جنایات گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی ریشه در مسأله فلسطین دارد.

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در ششمین کنفرانس حمایت از فلسطین اشاره و اذعان کرد: همه کشور های اسلامی باید در برابر صهیونیسم اتحاد داشته باشند تا با اتحاد و همفکری خود اشغالگران را از فلسطین بیرون کنند؛ دولت‌ها باید با ملت‌های خود هم‌صدا شوند.

وی ابراز داشت: تنها راه نجات مردم فلسطین، مقاومت است و آنچه امروز مردم این کشور را سر پا نگه داشته مقاومت انتفاضه مردم فلسطین بوده است؛ آنان با سلاح ایمان و قرآن در برابر دشمن ایستاده‌اند چرا که می‌دانند تقوا و ایمان عامل مقاومت و تنها راه نجات فلسطین خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دولت‌مردان گفت: دولت‌مردان دستاوردهای خود را در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برای مردم اعلام کنند، در این سال باید گزارش سیاست‌های دولت به رهبر اعلام شود؛ آیا امروز دولت ما می تواند کارنامه موفقی را به رهبر انقلاب ارائه دهد و در پایان سال شاهد دستاوردهایی از دولت مردان باشیم؟!

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی نگاه ما به داخل کشور و ظرفیت های داخلی باشد و تمام هم و غم دولت این باشد که برجام را به سرانجام برساند زیرا برجام حق مردم است، اگر در برجام به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه نکنیم موفق نخواهیم شد./201/831/ب1

ارسال نظرات