۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۴۸۳۲۹۰
به مناسبت ايام فاطميه؛

درس آخر براي عاشقان اهل بيت به نمايش در آمد

نمايش درس آخر كه تا دوازدهم اسفندماه همه روزه در كتابخانه امام صادق(ع) پاكدشت به اجرا در مي آيد؛ مي كوشد تا ذره اي از مصائب وارده بر خاندان اهل بيت(ع) بعد از وفات رسول اكرم(ص) را به تصوير بكشد.
قاصدك پاكدشت قاصدك پاكدشت قاصدك پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، نمايش «درس آخر» به مناسبت ايام فاطميه و به همت گروه فرهنگي قاصدك در سالن آمفي تئاتر كتابخانه امام صادق(ع) به روي صحنه رفت.

درس آخر روايتي است از استادی كه براي ثبت وقایع دینی کتابی را تألیف کرده و تصميم دارد براي بقاي آن، كتاب را نزد يكي از دوستانش در شهري ديگر بسپارد، استاد عازم سفر مي شود و يكي از شاگردانش را با خود در اين سفر همراه مي‌كند كه در ميانه راه مورد گزند امويان قرار مي گيرند و ...

اين نمايش مي كوشد تا ذره اي از مصائب وارده بر خاندان اهل بيت(ع) بعد از وفات رسول اكرم(ص) را به تصوير كشد و به نوعي تداعي كننده جسارت هاي امويان بر خاندان اهل بيت(ع) باشد.

روضه سنگين تدفين در پايان اين نمايش پديد آورنده حس خوبي است براي آغاز ايام فاطميه.

طراحی صحنه اين نمایش که مورد تحسین بينندگان قرار گرفته، تركيبي ساده است از حداقل امكانات كه يادآور سبك زندگي اميرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه(س) است.

ابوالفضل بهادري كارگردان «درس آخر» در حاشيه اين نمايش با بیان اینکه اين اثر به نويسندگي مهدي اقباليان و تهيه كنندگي امير قبادي به اجرا در آمده، مطرح كرد: نقش آفرینان این کار نمایشی محمد دلفانی، مسعود قدمگاهی، امیرحسین يوسف زاده، پدرام علی نقی، محسن آقایی، امیرحسین قبادی، امیرحسین میری، عرفان فهیمی، علیرضا آبیار و حامد روضه خوانی هستند.

وي با اشاره به اينكه مدت زمان این نمایش ٨٠ دقیقه است، اظهار داشت: در اين نمايش محمد تهرانی و امیرحسین براکوهی نورپردازي، حسين زارع افكت، علی نظرزاده و مهران امانی انتظامات و همچنين مهرداد گل محمدی دستياري کارگردان را بر عهده داشتند.

بهادري با تشكر از همكاري هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كتابخانه هاي پاكدشت، گفت: با اينكه امروزه ساخت يك اثر نمايشي با هزينه هاي بالايي مواجه هست، در ساخت اين اثر هنري از حمايت هيچ نهاد و يا ارگاني برخوردار نبوديم.

اين كارگردان ارزشي در پايان حضور پررنگ شهروندان در تماشاي اين نمايش را تسلی بخش دل داغدار صاحب الزمان(عج) مطرح كرد و گفت: شهروندان با حضور در محل اجراي اين نمايش در واقع رونق بخش مجلس عزای فاطمه زهرا(س) هستند.

وي دليل تشكيل گروه قاصدك را فقط و فقط برداشتن قدم‌هايي براي تعجيل در ظهور حضرت مهدی(ع) و همچنين نشاندن لبخند رضایت بر لبان مبارک ايشان عنوان كرد و افزود: خدمتگذاری به اهل بیت(ع) و نجات جوانان از شر اتفاقات آخر الزمان از اهداف اين گروه است.

گفتنی است، نمایش درس آخر به مدت 10 روز به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه مندان مي توانند تا دوازدهم اسفندماه سال جاري همه روزه از ساعت 18:30 برای مشاهده این کار هنری حضور بهم رسانند.

گروه فرهنگی هنری قاصدک كه چندين مقام برتر هنري را در كارنامه خود دارد در جهت احیای باورهای دینی مردم در سال 1383 فعاليت خود را با گروهی متشكل از 30 نفر از جوانان انقلابي در سطح کشور آغاز كرد.

این نمایش در سالن آمفي تئاتر كتابخانه امام صادق(ع) پاكدشت واقع در ميدان معلم اين شهر برگزار مي شود./804/202/ب2

ارسال نظرات