۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۸۳۹۲۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر خبر داد؛

فعالیت دینی بیش از 400 نفر روز تبلیغ در ایام فاطیمه

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با اشاره به حضور مبلغان از شهر مقدس قم و همچنین مبلغان خرمشهری که در مجموع بیش از 40 نفر خواهر و برادر هستند، گفت: این تعداد مبلغ بیش از 400 نفر روز تبلیغ، در خرمشهر در مدت یک هفته فاطمیه دوم انجام خواهند داد.
فاطمیه

حجت‌الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دیدار موکب داران اربعین حسینی با حضرت آیت الله وحید خراسانی و توصیه های این مرجع تقلید، ابراز داشت: ایشان توصیه کردند که هرکسی اسم او در دفتر حضرت فاطمه زهرا(س) ثبت شود در دفتر چهارده معصوم(ع) ثبت خواهد شد که این تنها ویژگی و فرق حضرت ایشان با ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به توصیه دوم حضرت آیت الله وحید خراسانی در جمع موکب داران خرمشهری مبنی براین که همانگونه روز عاشورا اقامه عزا می شود ایام فاطمیه نیز باید احیا شود، ادامه داد: مراسم های عزاداری نباید درون مساجد بلکه فراتر و در خیابان ها برگزار شوند و مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) به گوش آحاد جامعه برسد؛ مردم در عزاداری اهل بیت به ویژه حضرت صدیقه کبری(س) جامه عزا بپوشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با اشاره به این که مردم خرمشهر در ایام عزاداری بانوی دو عالم، ام ابیها همچون ایام عزاداری روز عاشورا و ایام محرم آن را گرامی خواهند داشت، گفت: در سطح خرمشهر هیأت ها، تکایا و حسینیه ها به برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) می پردازند.

حجت الاسلام رویوران با بیان این که در ایام فاطمیه در اطراف مسجد جامع و مرکز خرمشهر تکایای عزاداری برپا خواهند شد، ادامه داد: از روز گذشته شیخ صافی، سخنران معروف به مدت دو شب، 8 و 9 اسفندماه سال جاری در شبستان غدیر مسجد جامع شهر به بیان مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) می پردازد.

این مقام مسؤول بیان داشت: در روز شهادت حضرت زهرا(س) دسته جات های عزاداری به صورت هماهنگ از فلکه الله به سمت مسجد جامع حرکت می کنند و با تجمع در نقطه پایانی، ضمن عزاداری، سخنرانی از سفره کریمانه اهل بیت(ع) نیز بهره خواهند برد.

وی با اشاره به حضور مبلغان از شهر مقدس قم و همچنین مبلغان خرمشهری که در مجموع بیش از 40 نفر خواهر و برادر هستند، افزود: این تعداد مبلغ بیش از 400 نفر روز تبلیغ، در خرمشهر در مدت یک هفته فاطمیه دوم انجام خواهند داد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر افزود: سخنرانی در مساجد، حسینیه، حضور در غرفه های پرسش و پاسخ نمایشگاه بیت الاحزان، فعالیت تبلیغی در ایستگاه های صلواتی و حضور مردمی در بین هیأت های عزاداری در تاریخ پنج شنبه بخشی از اقدامات این مبلغان است؛ شامگاه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز به صورت نمادین مراسم تشییع پیکر حضرت در سه نقطه به همت 3 هیأت شهرستان انجام می شود./303/9453/ب1

ارسال نظرات