۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۸۳۹۸۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حضرت زهرا الگوی ولایت‌مداری برای جامعه است

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگو بزرگ مسلمانان در ولایت‌مداری است، گفت: باید در تربیت نسل جوان به ویژه دختران جوان از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو برداری کرد.
حضرت فاطمه(س)

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر اهتمام به دستورات دین اسلام، گفت: دین اسلام راه متکامل زندگی و حیات بشری است که باید انسان بر اساس همین دستورات تربیت پیدا کند.

وی افزود: یکی از بزرگترین رسالت ها و وظایف آموزش و پرورش، تربیت اسلامی و پرورش نوجوانان و دانش آموزان است و آثار تربیت اسلامی این است که این نوجوان هیچ گاه ظلم را قبول نمی کند و در برابر زورگویی خواهد ایستاد و همیشه دارای روحیه استکبار ستیزی خواهد بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تربیت بر اساس آموزه های اسلام سازنده یک شخصیت اسلامی و بنده الهی است، ادامه داد: تربیت اسلامی موجب می شود که نوجوانان در تثبیت اسلام مقاومت نموده و با پیروی از دستورات ولی فقیه با تمام وجود و انگیزه ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر معرفی الگوهای دینی و سالم، تصریح کرد: باید الگوهای دینی خود را به جای الگوهای بیگانه به نوجوانان و جوانان معرفی نماییم و از جمله این الگوها شهدا هستند و اینان را می توان به عنوان بهترین الگو و شاخصه تربیتی برای نسل جوان امروز معرفی کرد.

حجت الاسلام محمدزاده با تاکید بر اهتمام به دستورات دین اسلام، گفت: انسان اگر از راه حلال روزی کسب نماید، چون باخدا معامله ودر راه خدا انفاق می کند خدا مال و ثروت او را افزون می کند و همان طورکه شهدا با خدا معامله کردند و در راه خدا جان خود را هدیه کردند خدا نیز به شهدا حیات جاویدان ارزانی کرد.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلام، عنوان کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی در صدد هستند که بین اسلام و جوانان فاصله بیندازد و ما باید هشیار بوده و در این راه کوشا باشیم و از فرامین مقام معظم رهبری که بهترین راه در تربیت جوانان است، استفاده کنیم.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگو بزرگ مسلمانان در ولایت مداری است، تصریح کرد: باید در تربیت نسل جوان به ویژه دختران جوان از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو برداری کرد، در حقیقت حضرت زهرا الگوی کامل برای زنان و دختران است و باید در تربیت نسل جوان از این الگو بهره جست./854/302/ب1

ارسال نظرات