۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۸۴۱۰۷
امام جمعه موقت مشهد:

مقام و جایگاه حضرت زهرا قابل تصور و توصیف نیست

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: حضرت زهرا(س) با بندگی و عشق به خدا به جایگاهی رسیدند که این مقام و جایگاه قابل تصور و توصیف نیست.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد دوشنبه شب در ویژه برنامه سوگواری ایام فاطمیه در رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به مقام و جایگاه حضرت زهرا(س)، بیان کرد: مقام و جایگاه حضرت زهرای اطهر(س) برای ما نه قابل تصور و نه قابل توصیف است و ممکن نیست بتوانیم مقام ایشان را کامل بشناسیم.

وی تصریح کرد: مقامات ظاهری حضرت فاطمه زهرا(س) با اینکه به طور کامل به ما نرسیده است بخش عمده ای از آن نیز برای ما قابل درک نیست، با این وجود با مراجعه به قرآن و نگاهی به زندگانی حضرت فاطمه(س) با امام علی(ع) قسمتی از مقامات ظاهری حضرت برایمان روشن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به نزول سوره کوچک کوثر، بیان کرد: کفار قریش که در چندین مرحله از جمله تبلیغات کذایی، توطئه های قتل و جنگ بدر از خاموش کردن چراغ هدایت نبی مکرم اسلام ناامید شده بودند، نداشتن فرزند پسر یک امید واهی برایشان بود که پس از مرگ رسول خدا همه چیز تمام می شود.

وی افزود: در این زمان بود که سوره کوثر نازل شد که ای پیامبر(ص) ما به تو کوثر دادیم، قرآن کریم از حضرت فاطمه(س) به کوثر تعبیر کرده است؛ این اولین تعبیر خدای متعال درباره ایشان است.

وجود حضرت زهرا مرکز رشد علم، عدالت و کمال است

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: در فرهنگ عرب «کوثر» چشمه ای است که دارای سه ویژگی باشد؛ داشتن آب گوارا و شیرین، همیشه در جریان بودن، افزونی جریان چشمه یعنی با گذشت زمان بیشتر جریان پیدا می کند.

وی با بیان اینکه دل هر انسانی تشنه سه چیز است که عبارتند از کمال، علم و عدالت، خاطرنشان کرد: هر چند برخی در تشخیص کمال دچار اشتباه می شوند و کمال را در ثروت، زیبایی، مقام و شهرت جست و جو می کنند، اما انسان به طور ذاتی کمال طلب است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با تأکید بر اینکه وجود حضرت زهرا مرکز رشد علم، عدالت و کمال است، اظهار کرد: عدالت در جهان به وسیله فرزندان حضرت زهرای مرضیه(س) برپا شده است و می شود؛ آخرین فرزند ایشان حضرت مهدی(عج) نیز با ظهور خود دنیا را لبریز از عدل می کنند.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: کمال ائمه اطهار(ع) قابل اندازه گیری نیست و امکان ندارد نور اسلام از صحنه خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بندگی خدا، عشق به خدا و ترس از خدا را عوامل مؤثر در مقام و جایگاه شخصیت حضرت صدیقه طاهره(س) عنوان کرد و گفت: بندگی خدا جایگاه انسان را بالا می برد؛ فاطمه(س) خدا را بندگی کردند، مطیع پروردگار و به دنبال خشنوی و رضایت خدای متعال بودند.

گفتنی است، مراسم سوگواری شهادت مظلومانه حضرت زهرای مرضیه(س) به مدت پنج شب در حرم مطهر امام رضا(ع) از دوشنبه تا جمعه برگزار می شود./1308/201/ب2

ارسال نظرات