۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۸۴۳۷۵
وعده جالب صالحی؛

جوانان منتظر یک جهش بزرگ باشند

رییس سازمان انرژی اتمی با عظیم خواندن دستاوردهای دولت در مذاکرات گفت: قطعا جوانان در آینده شاهد یک جهش بزرگ در کشور خواهند بود.
 علی اکبر صالحی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی شامگاه سه‌شنبه دهم اسفندماه در همایش «ایران فرهنگی در جهان امروز» در محل تالار وحدت، گفت: مذاکرات هسته‌ای و توفیق در آن یک مساله غرورانگیز بود که به پشتوانه مردم شکل گرفت.

وی افزود: نباید انتظار داشته باشیم که دستاوردهای برجام در مدت کوتاه در امور معیشتی و اشتغال رخ نمایی کند.

رییس سازمان انرژی اتمی پیرامون دستاوردهای برجام عنوان داشت: برخی با بی انصافی می‌گویند که برجام هیچ حاصلی نداشته است، در حالی که فقط در موضوع صادرات نفت و حمل و نقل دریایی شاهد هستیم که اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است.

صالحی با پرداختن به ظرفیت‌های فردی و اجتماعی، عنوان داشت: متاسفانه در برخی از موارد در بحث بهکارگیری ظرفیت‌های فردی و اجتماعی دچار اوهام می‌شویم. اولین و مهم‌ترین نکته در کشور این است که باید نگاه امیدوارانه داشته باشیم، ضمن اینکه این طور نباشد که تنها مردم از دولت‌ها مطالبه کنند، بلکه دولت‌ها نیز این قرصت را داشته باشند که در مسیر پیشرفت از مردم مطالبه کنند.

وی با مهم خواندن ابزار هنر، بیان داشت: هنر به معنا و مفهوم چرخش امور به صورت نرم و آسان است. انقلاب اسلامی ما نیز همانند یک موجود زنده است و رخدادها در آن برآیندی از محرک‌ها هستند.

وی با یادآوری گردنه‌های سخت جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: همواره تلاش ما این بوده است که پس از انقلاب اسلامی در مسیر بالندگی حرکت کنیم، هرچند در این مسیر موانعی نیز وجود داشته است که با اتکا به مردم آنها را پشت سر گذاشته‌ایم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: امروز باید تلاش کنیم تا پس از بالندگی در کشور به فرهیختگی برسیم.

صالحی با مرور وقایع انقلاب اسلامی، ابراز داشت: باید همواره در تحلیل انقلاب اسلامی به دو عنصر تقدیر و تدبیر توجه کنیم، هرچند که مردم ما در طول تاریخ خود همواره با ثبات بوده‌اند.

تقدیر این بود که طرف‌های آمریکایی اهل تعامل باشند

وی علت دشمنی استکبار را انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن نگران نشر و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی است و به همین دلیل نیز موضوع هسته‌ای را بهانه کرد و با پرونده‌سازی دروغین تلاش کرد که به ما ضربه وارد کند.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: دشمنان در برابر ما راه جنگ، نزاع داخلی، تحریم و حتی تهدید را هم پیش گرفتند، سرآخر نیز زمانی که توفیقی پیدا نکردند خیال کردند که می‌توانند از راه مذاکره بر ما مسلط شوند.

وی وجود عناصر تدبیر و تقدیر در مذاکرات هسته‌ای را مهم خواند و گفت: در روند مذاکرات هسته‌ای علاوه بر تدبیر تیم مذاکره کننده، تقدیر نیز موثر بود؛ به این معنا که تقدیر اینگونه بود که رییس جمهور، وزیر امورخارجه و وزیر انرژی آمریکا اهل تعامل باشند و باعث پیشرفت در مذاکرات شوند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بشارت آینده‌ای بسیار خوب برای جوانان کشور، گفت: رویش‌های بسیاری در حال رخ دادن است و جوانان باید منتظر یک جهش عظیم باشند.

صالحی در پایان گفت: امروز به اندازه نیاز داخلی خود سانتریفیوژ داریم و لازم نبود 20 هزار عدد سانتریفیوژ را که مازاد بر نیازمان بود را حفظ کنیم./856/پ202/ص

ارسال نظرات