۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۴۱۰
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

هزینه کامل بیابان زدایی کانون های ریزگردها را تأمین می کنیم

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به بیایان زدایی کانون های ریزگرد خوزستان، گفت: این سازمان تعهد می کند که تا آخرین ریال هزینه بیابان زدایی ۴۱ هزار هکتار کانون بحران ریزگردها را تأمین کند.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد، گفت: قرار است در این جلسه درباره تأمین مالی برای سه طرح آب و فاضلاب، مقابله با ریزگردها و تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتار زمین های خوزستان، بحث کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه از مقدار اندک اعتبار موجود در بودجه عمومی به استان‌ هایی از جمله خوزستان توجه ویژه می‌کنیم، ابراز داشت: ما خوزستان را فراموش نکردیم و ۳ ردیف در اعتبارات تملک و دارایی برای توسعه و عمران خوزستان اختصاص یافته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: خوزستان در زمینه اعتبارات ملی عمرانی با ۷۳۶ میلیارد تومان اعتبار رتبه دوم کشوری را دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اعتبارات استانی ویژه گفت: خوزستان در این بخش پس از استان ‌های فارس، تهران و خراسان، از بیشترین اعتبار برخوردار است و همچنین در ردیف تملک دارایی‌ های سرمایه‌ ای، جایگاه نخست را دارد.  

نوبخت در رابطه با اقدامات دولت برای مقابله با ریزگردها عنوان کرد: در این باره به گونه‌ای صحبت می ‌شود که گویی دولت چیزی به اسم خوزستان نمی‌شناسد و این بی انصافی است، نمی توان به این استان و مردمش بی تفاوت بود.

وی با اشاره به نخستین سفر رییس جمهور به خوزستان خاطرنشان کرد: در آن سفر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام تعهد شد که تمام مبلغ را ابلاغ کردیم.

معاون رییس جمهور طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبرمعظم انقلاب را یکی از تعهدات داده شده دولت بیان کرد و افزود: بر اساس گزارش های دریافتی تاکنون ۸۵۰ میلیون دلار پرداخت شده است که در سفر هفته گذشته رییس جمهور به خوزستان ۳۰۰ میلیون دلار دیگر جهت پرداخت ابلاغ شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه به تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای مقابله با ۴۱ هزار کانون فوق بحرانی اشاره و ابراز داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور برای انجام بیابان زدایی در ۴۱ هزار هکتار تعهد می کند که تا آخرین ریال را تأمین کند.

این مقام مسؤول گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان از ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای موضوعاتی از جمله آب، فاضلاب، محیط زیست و شبکه ریلی اختصاص یافته است که در این باره آب، فاضلاب و محیط زیست خوزستان را اولویت خود قرار دادهایم./۹۴۵۶ / 202/ص

ارسال نظرات