۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۸۴۴۱۴
عضو هيات علمی دانشكده الهيات معارف اسلامي:

خطبه‌های حضرت زهرا برای بشر ارائه طریق است

عضو هيات علمی دانشكده الهيات معارف اسلامي و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه خطبه‌های حضرت زهرا برای بشر ارائه طریق است، گفت: محبت به حضرت زهرا(س) انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسينی عضو هيات علمی دانشكده الهيات معارف اسلامي و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: خداوند زمین و آسمانها را از نور حضرت فاطمه(س) خلق کرد.

وی افزود: در روایات متعددی ذکر شده که نور حضرت زهرا(س) اهل آسمان و زمین را روشن کرده است.

حجت الاسلام حسينی نور را مایه هدایت دانست و بیان داشت: شناخت معرفت و فضیلت حضرت زهرا(س) سبب هدایت عالم بشریت می‌شود.

عضو هيات علمی دانشكده الهيات معارف اسلامي و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه حدیث کساء یکی از مبانی فاطمه(س) شناسی است، گفت: در حدیث کساء خداوند می‌فرماید: من هر آن چه که در آسمان و زمین است به واسطه این افرادی که زیر عبا جمع شده‌اند خلق کردم.

وی با بیان اینکه هدایت حضرت زهرا(س) می‌تواند در همه ابعاد زندگی بشر ساری و جاری باشد، تصریح کرد: دعا‌ها و خطبه‌هایی که از حضرت زهرا(س) بیان شده برای بشر سراسر ارائه طریق است.

حجت الاسلام حسينی اضافه کرد: ایثار الی‌المقصود از دیگر هدایت‌های حضرت زهرا(س) است که انسان را به سرمنزل مقصد و مقصود می‌رساند، کسی که دل به ایشان بدهد و سیره او را در زندگی خود جاری کند به کمال می‌رسد.

عضو هيات علمی دانشكده الهيات معارف اسلامي و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) انتخاب شده الهی در بین زنان عالم است./202/813/ب1

ارسال نظرات