۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۸۴۴۵۹
آیت الله طبرسی:

مساجد بستری برای وحدت و همبستگی جامعه اسلامی است

آیت الله طبرسی با بیان این که مساجد همواره محل تربیت و پرورش نیروهای ارزشی و انقلابی بوده است، ادامه داد: در طول تاریخ، آغاز همه جنبش های انقلابی و دینی از مساجد بوده است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان کانون های فرهنگی مساجد استان در ساری، به نقش مهم مساجد در تقویت باورهای دینی و اعتقادی در جامعه اشاره کرد و گفت: مساجد در طول تاریخ مهم ترین پایگاه دینی جامعه اسلامی به شمار می رفته است.

وی با بیان این که در طول تاریخ مساجد همواره پایگاه نشر دین و ارزش های اسلامی بوده است، افزود: این پایگاه مهم دینی علاوه برنامه های دینی و اعتقادی همواره محل رجوع مؤمنان و عموم مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام نیز از ظرفیت مسجد برای رفع مشکلات مؤمنان استفاده می کردند، تصریح کرد: امروز نیز این جایگاه مهم در کنار اجرای فریضه های دینی باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که مساجد همواره محل تربیت و پرورش نیروهای ارزشی و انقلابی بوده است، ادامه داد: در طول تاریخ، آغاز همه جنبش های انقلابی و دینی از مساجد بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مساجد همواره پایگاه مهمی برای قیام علیه طاغوت و مستکبران بوده است، ادامه داد: در طول دوران نهضت انقلاب اسلامی نیز مساجد پایگاه مهمی برای ساماندهی نیروهای انقلابی علیه رژیم بود.

امام جمعه ساری با بیان این که مساجد همواره به دور از جناح بندی های سیاسی و گروهی کانون وحدت و همدلی امت اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: این پایگاه ارزشمند دینی همواره بستر ساز وحدت و همبستگی ملت بزرگ ایران در برهه های مختلف بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بیداری اسلامی که  در منطقه اتفاق افتاد از مساجد آغاز شد، افزود: امروز نیز مساجد پایگاه بسیار مهمی برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی جامعه به ویژه نسل جوان است.

آیت الله طبرسی بر ضرورت جذاب تر کردن برنامه های مساجد برای جذب نسل جوان تأکید کرد و گفت: برنامه های مساجد باید هم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به گونه ای باشد که یک جوان را به حضور در این پایگاه مهم دینی و اجتماعی علاقه مند کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نباید به ظرفیت مساجد یک بعدی نگاه شود، خاطرنشان کرد: مساجد ظرفیت های ناشناخته شده بسیاری دارند که در صورت بهره گیری از آن می توان جلوی بسیاری از مشکلات و بحران های فرهنگی و اجتماعی را گرفت.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یکی از مهم ترین تلاش های دشمنان فاصله گرفتن مردم به ویژه نسل جوان از مسجد و محراب است، تصریح کرد: در این بین، مبلغان دینی وظیفه دارند با جذاب کردن فضای مساجد بستری را برای حضور نسل جوان فراهم کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به جایگاه تربیتی مساجد در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که نباید این ظرفیت بالای مساجد غافل بود، تصریح کرد: به حتم این پایگاه عبادی بستری برای گسترش و نشر تفکر انقلابی در جامعه است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مساجد در هشت سال دفاع مقدس نیز همانند دوران مبارزات نهضت انقلاب نقش بسیار مهمی را ایفا کردند، افزود: شهدا تربیت یافتگان همین کانون و پایگاه ارزشممند دینی بودند که برای دفاع از میهن اسلام خون پاک خون را تقدیم کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که صفوف به هم پیوسته مؤمنان در مساجد همانند تیری در قلب دشمنان اسلام و انقلاب است، تصریح کرد: به همین دلیل دشمن تلاش می کند از حضور مردم به ویژه نسل جوان در این پایگاه مهم دینی بکاهد.

امام جمعه ساری با بیان این که انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و استمرار و بقای آن نیز در تقویت جایگاه مساجد است، تصریح کرد: امروز نیز علیرغم وجود دیگر مراکز، بسیاری از اجتماعات مهم فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی در مساجد برگزار می شود که این نشان دهنده اهمیت جایگاه مساجد در کشور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند کانون های فرهنگی مساجد در تقویت برنامه های دینی و فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: به حتم وجود چنین مراکزی در مساجد بستر ساز جذب و حضور نسل جوان در مساجد را فراهم خواهد کرد.

امام جعمه ساری با بیان این که فعالیت های کانون های مساجد در حوزه دینی و فرهنگی باید همگام با نیازهای روزجامعه باشد، تصریح کرد: هر روز نیازهای جامعه به ویژه جوانان ما به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر می کند و این یک هنر است که ما برای هر سلیقه ای برنامه ای مدون داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید از هر ظرفیتی که موجب تقویت معنویت در جامعه می شود بهره گیریم، خاطرنشان کرد: امروز معنویت و هویت دینی نسل جوان جامعه ما با یک بحران خطرناک مواجه است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت و گسترش کانون های فرهنگی و هنری مساجد تأکید کرد و گفت: با توجه به تلاش گسترده دشمنان برای تضعیف مبانی دینی جامعه، باید برای گسترش این کانون ها گام برداشت./1317/202/ب1

 

ارسال نظرات