۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۸۴۹۱۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تصویب قانون حقوق ‌های کلان برای برخی مدیران سؤال ‌برانگیز است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی نسبت به حقوق‌های کلان برای برخی مدیران را سؤال ‌برانگیز دانست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، یکی از دغدغه‌های اهل تقوا را خداترسی به معنای راستین دانست و گفت: اگر انسانی بی ‌باک است و راحت گناه می ‌کند، خداترس نیست.

وی تشخیص خداترسی را در موقع گناه دانست و افزود: امام علی(ع) کسی را که از خدا نمی ‌ترسد بی ‌شخصیت و پوچ می ‌داند و دشمنان انبیاء، اولیا و در ادامه ولی‌ فقیه را از میان اینان می ‌داند.

امام جمعه شهرکرد خداترسی را معیار مهمی برای تشخیص تقوا دانست و تأکید کرد: خدا مظهر رحمت و مهربانی است و ترسیدن از خدا در واقع ترس از خشم و غصب الهی به دلیل عمل و گناه خود فرد است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با انتقاد از برخی که یک‌ طرفه از برجام دفاع می ‌کنند، اظهار کرد: عده‌ای هنوز هم دست بر نمی ‌دارند و از برجام سخن می ‌گویند و آماری می ‌دهند که با واقعیت مطابقت ندارد و آثار آن در جیب مردم و جامعه دیده نمی ‌شود.

وی با اشاره به اینکه آماری که ارائه می ‌شود باید حساب شده‌تر و مطابق با واقعیت باشد، خطاب به مسؤولان بیان کرد: منتقدین خود را دلسوز بدانید چون هر انتقادی که تخریب نیست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مسؤولان راهی را رفته‌اند که نباید می‌ رفتند، هشدار داد: برخی از آقایان به قبری دل بسته‌اند که مرده‌ای در آن نبود، آنچه که برخی از برجام انتظار داشتند هنوز عملیاتی نشده است و متأسفانه عده‌ای به انتقادها توجه نکردند همه چیز را به برجام گره زدند، اما امروز که رفتند و مذاکره کردند و نتیجه را هم مشاهده می کنند هنوز دست برنمی ‌دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رأی مردم بر اساس واقعیات است و آنچه که می ‌بینند نه آنچه که می‌ شنوند، افزود: مدیران ناکارآمد را کنار بگذارید و به ظرفیت‌های داخلی رو بیاورید.

وی تأکید کرد: هرچند مسؤولان سعی دارند همه چیز را گل و بلبل نشان دهند و آمارهایی ارائه می ‌کنند که خیلی با واقعیت هم‌خوانی ندارد، اما در حقیقت، با یک وضعیت نازیبای اقتصادی مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به سخنرانی ریاست ‌جمهوری در ابتدای تصدی این مسؤولیت، گفت: آقای روحانی در نخستین سخنرانی خود و در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر وضعیت اقتصادی کشور گفت در 100 روز اول همه همکارانم در بخش‌های مختلف آمار و ارقام را صادقانه به مردم خواهند گفت، البته کمابیش مردم و نخبگان از آمار خبر دارند اما معیار اصلی تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حالا چه شده که آمارهایی ارائه می ‌دهند که آثار آن در جامعه و در جیب مردم دیده نمی ‌شود، متأسفانه وضع برای عموم مردم آنطور که باید نیست.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کشور در حوزه اقتصاد، تصریح کرد: انتظار این است که مدیران ناکارآمد را کنار بگذارند، اقتصاد بومی را مورد توجه قرار دهند، از غرب و آمریکا دل بکنند، به ظرفیت‌های داخل روی بیاورند و توجه ویژه به صنعت و کشاورزی داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد تصویب قانون اخیر در مجلس شورای اسلامی نسبت به حقوق‌های کلان برای بخشی از مدیران را سؤال ‌برانگیز دانست و تشریح کرد: برای بخشی از مردم سؤال ایجاد شد، مدتی آنقدر حرف از حقوق‌های نجومی شد و حالا انتظار نداشتند این قانون در مجلس تصویب شود.

وی ادامه داد: ما در مجلس نمایندگان متعهد و شریفی داریم که دلشان برای نظام و مردم می ‌تپد اما این دغدغه وجود دارد که نکند عده‌ای در مجلس هم این نگاه اشرافی‌گری که در بعضی بدنه‌های نظام نفوذ کرده و منجر به این شکاف طبقاتی شده است وجود داشته باشد، عدالت در نظام اسلامی حکم می ‌کند که از نظر سطح زندگی و درآمد تعادلی بر جامعه حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به شیوه‌های دیگری هم می ‌توان مدیران را تشویق و دلگرم به خدمت‌رسانی کرد نه با این حقوق‌ها؛ امیدواریم در رابطه با این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک تجدیدنظری شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیات 108 تا 110 سوره مبارکه توبه، گفت: این آیات قاعده مهمی را به ما می‌آموزد، توجه به این قاعده در همه امور و انتخاب‌های ما مهم است، ما موجوداتی انتخاب‌گر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مراقب باشید انتخاب‌های شما بر اساس تقوا و رضوان پروردگار باشد، و بدانید اگر اینگونه نباشد، کاری که انتخاب کردید قطعا به رستگاری منتهی نخواهد شد، تصریح کرد: مراقب باشید انتخاب‌هایتان عقلانی و خدایی باشد، آنکه انتخابش را بر یک امر متزلزل و بی‌ثبات بنا کرد، سرانجامش جهنم است، انتخاب ظالمانه مشمول عنایت خداوند قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو نیز اظهار کرد: 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته ‌امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری است، این هفته فرصت مناسب و مغتنمی است که بتوانیم بیش از گذشته به یاد فقرا باشیم و کمک به نیازمندان را جز مهم‌ترین برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی همچنین به 18 اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها با هدف گسترش و توسعه فرهنگ دینی در مساجد تشکیل شدند و لازم است که با انسجام و هماهنگی درست در جهت نشاندن مردم سر سفره دین حرکت کنند./9457/201/ب2

ارسال نظرات