۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۸۵۰۰۲
امام جمعه شهرضا:

یاری مستضعفان از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرضا گفت: یاری مستضعفان یکی از مهمترین آرمانهای انقلاب اسلامی است، امام راحل(ره) با نگاهی ژرف و مبتنی بر آینده نگری نهادهایی مثل کمیته امداد را تأسیس کردند بنابراین لازم است در هر شرایطی برای کمک به افراد نیازمند در جامعه طرحهای جدیدی ارائه شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی بزرگوار جهان اسلام بودند که ولایتمداری و صبر تحمل در برابر مشکلات از مهمترین ویژگی های ایشان بود؛ زندگی آن حضرت نشان می‌دهد که اگر کسی در برابر ناملایمات و مشکلات زندگی صبر پیشه کند و با تقوا و توکل به خدا در برابر سختیها مقاومت کند، در نهایت پیروزی نصیب او خواهد شد.

وی گفت: اجتماع بزرگ مردم شهرستان شهرضا در عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) در فاطمیه دوم نشان دهنده ارادت و اخلاص آنها نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و وجود روحیه دینداری در آنها است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سالروز شهادت شهید همت در 17 اسفندماه اظهار کرد: صداقت و اخلاص در عمل مهمترین ویژگیهای شهید همت بود، او نشان داد که چگونه معلمی دلسوز و فداکار که همه اعمال و حرکاتش برای رضای خداوند است می‌تواند خدمات بزرگی را به جامعه انجام دهد؛ این شهید بزرگوار افتخار مردم شهرضا است و باید به همه مردم دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به رؤسای سه قوه تأکید فرمودند که گزارش عملکرد خود را درباره اقتصاد مقاومتی ارائه کنند، به همین ترتیب مدیران اجرایی در شهرستان نیز باید با برگزاری نشستهای خبری در اینباره گزارش دهند البته باید گزارش اقدامات انجام شده به مردم داده شود نه اقداماتی که قرار است انجام شود.

وی عنوان کرد: ارائه گزارش به مردم باعث دلگرمی آنها شده و از سوی دیگر فرمان رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور نیز اجرا می‌شود، به همین دلیل لازم است در روزهای پایانی سال این اقدام عملی شود.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: دستگیری از فقرا و نیازمندان و رسیدگی به امور آنها همواره جزء مهمترین دستورات دین مبین اسلام و از مهمترین آرمانهای انقلاب و جزء فرمایشات امام راحل(ره) بوده است، کمک به این افراد باید مستمر باشد و در همه طول سال و در همه ساعات شبانه روز باید ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: مسؤولان باید بدانند که امام خمینی(ره) کمیته امداد را برای تداوم کمک رسانی به نیازمندان ایجاد کردند، این نهاد باید به گونه‌ای به فقرا رسیدگی کند که آنها بی نیاز شوند؛ نهاد کمیته امداد یک اداره یا سازمان نیست بلکه نهادی مردمی است که برای خدمت به افراد نیازمند جامعه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مراجع تقلید و آیات عظام همواره بر ضرورت کمک به نیازمندان در همه ساعات شبانه روز تأکید داشته‌اند بنابراین این نهاد و سایر نهادهای حمایتی باید زمینه‌ای را فراهم کنند که خدمات بهتر و کاملتری به این افراد ارائه شود؛ آموزش و پرورش هم در سالیان گذشته در آستانه سال نو به دانش آموزان بی بضاعت کمک می‌کرد و لازم است اینگونه سنتها استمرار داشته باشد.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: در حال حاضر متأسفانه نمونه‌هایی از اختلاف طبقاتی در مدارس مشاهده می‌شود، اگر تدابیری اتخاذ شود که همه دانش آموزان لباسهای متحدالشکلی بپوشند تا همه دانش آموزان از خانواده‌ها با تمکن مالی مختلف به صورت یکسان در محیط مدرسه حاضر شوند، بسیار عالی است؛ باید کاری کنیم که عید نوروز برای همه افراد زمینه ساز شادی و نشاط باشد در غیر این صورت چگونه می‌توان از شادی این ایام لذت برد در حالی که تعدادی از افراد جامعه دچار فقر و نداری هستند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: بانکها و قرض الحسنه‌ها هم در روزهای پایانی سال و زمانی که مردم به پول نیاز دارند باید به آنها کمک کنند نه اینکه اعلام کنند در آخرسال تسهیلات واگذارد نمی‌شود./868/202/ب1

ارسال نظرات