۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۵۴۴۲
امام جمعه محمودآباد:

وجود شکاف طبقاتی زیبنده جامعه اسلامی نیست

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که وجود شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی به هیچ عنوان معنا ندارد، گفت: در جامعه ای که احکام آن قرآن و مبانی دینی است نباید شاهد بی عدالتی و توزیع غیر عادلانه ثروت در میان مردم باشیم.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد یک شنبه شب در جمع خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان با تجلیل از خدمات ارزشمند این نهاد حمایتی گفت: تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نشان دهنده دغدغه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نسبت به امور محرومان و مستضعفان جامعه بوده است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در بسیاری از سخنرانی های خود مردم را محور همه امور می دانستند، افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری نیز همواره به نقش مهم و تأثیرگذار مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی تأکید دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید نسبت به امور محرومان و مستضعفان جامعه بی تفاوت بود، خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور مردم به ویژه قشر محروم جامعه باید جزء اولویت های مسؤولان باشد.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که توجه به همنوعان در همه ادیان الهی جایگاه ممتازی داشته است، تصریح کرد: در مرام انسان‌های نیک‌اندیش و سخاوتمند نیز کمک به گروه های محروم جامعه همواره طرفدارانی وجود داشته و دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که اسلام توجه ویژه ای به امور محرومان جامعه داشته و دارد و همواره در روایات و سخنان ائمه معصومین(ع) به آن توجه شده است، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) به عنوان نماد عدالت محوری در جامعه اسلامی، شبانه و در اوج تاریکی شب به سراغ محرومان می رفت و از آنها دستگیری می کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عدالت علوی است، ادامه داد: اگر عدالت به معنای واقعی کلمه در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود به حتم به یک جامعه آرمانی دست خواهیم یافت.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که وجود شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی به هیچ عنوان معنا ندارد، تصریح کرد: در جامعه ای که احکام آن قرآن و مبانی دینی است نباید شاهد بی عدالتی و توزیع غیر عادلانه ثروت در میان مردم باشیم.

وی با بیان این که سیره علوی بهترین الگو برای رسیدن به یک جامعه عدالت محور و آرمانی است، خاطرنشان کرد: اگر همه مسؤولان کشور از این سیره عملی حضرت علی(ع) الگو برداری کنند به حتم شاهد یک جامعه ای آرمانی در برقراری عدالت و عاری از فقر خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در آیین پاک اسلام، منشور قرآنی، سیره پیامبر اکرم و اهل بیت(ع) موضوع توجه به امور مردم نیازمند و مستمند مورد تأکید ویژه قرار گرفته است، بیان داشت: در سیره ائمه معصومین(ع) نسبت به کمتر موضوعی به اندازه رفع نیاز حاجت‌مندان سفارش شده است و این نشان دهنده اهمیت رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان در دین مبین اسلام است.

امام جمعه محمود آباد در ادامه سخنان خود گفت: تعیین روز و هفته‌ای برای موضوع رسیدگی به محرومان به آن دلیل است که مردم دارای توانمندی و استعداد به اندازه توان خود نسبت به یاری خانواده‌های نیازمند همت کنند که خوشبختانه ملت ایران همواره یکی از دغدغه های مهم آنها رسیدگی به امور همنوع بوده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که برازنده جامعه دینی ما نیست که عده‌ای به دلیل فقر در اداره زندگی خود بمانند، خاطرنشان کرد: با این شرایط نباید عده‌ای بی‌تفاوت از کنار آن بگذرند و امنا، بزرگان و خانواده‎های دارای بضاعت متوسط به بالا باید در منطقه سکونت مردم با بسیج امکانات نسبت به رفع مشکلات مالی نیازمندان جهادگونه عمل کنند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که حمایت از محرومان جامعه در رأس حکومت اسلامی است، ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز پیروی از سیره اهل بیت(ع) و رسیدگی به امور محرومان جامعه را همواره مورد تأکید قرار داده و می دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که کمک به‌ محرومان جامعه از وظایف دولت اسلامی است و در آموزه‌های دینی و قرآنی نیز به آن سفارش و تأکید شده است، گفت: علاوه بر پاسداری و صیانت از این میراث باارزش باید تلاش کرد تا  با حرفه‌آموزی و ایجاد فضای کسب و کار مددجویان نیز توانمند و خودکفا شوند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که حضور در صحنه ملت ایران در همه صحنه و عرضه های انقلاب به اثبات رسیده است، تصریح کرد: اگر حضور و پشتیبانی مردم نبود امروز این عزت و اقتدار امروز را نداشتیم.

امام جمعه محمود آباد با تأکید بر این که به حتم رمز بقای انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی مردم است، خاطرنشان کرد: باید با همه توان و ظرفیت در جهت رفع مشکلات  و گرفتاری های مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه گام برداریم تا از سنگینی بار مشکلات از دوش آنها بکاهیم./202/1317/ب1

ارسال نظرات