۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۸۵۴۶۳
استاد حوزه عنوان کرد؛

حوزویان از کنار آسیب های اجتماعی به راحتی عبور نکنند

حجت الاسلام گودرزی با توجه به وجود برخی معضلات و آسیب های اجتماعی گفت: نباید به راحتی از کنار این معضلات عبور کنیم و به عنوان منبعی معتبر در آن منطقه اقدامی عمل انجام دهیم؛ تا مشکلات و آسیب های اجتماعی به صورت جدید رصد شود.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی گودرزی یکشنبه شب در نشست صمیمی طلاب و فضلای بروجرد که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد با بیان این که در گذشته رسالت حوزه و طلاب فقط تبیین و ترویج احکام و مسائل فقهی بود، اظهار داشت: این رسالت امروز گسترش یافته و به شکل جدید باید انجام شود که شامل مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هم می شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این مقطع زمانی حساس باید نحوه انتخاب فرد اصلح برای مردم تبیین شود و برای جامعه روشنگری صورت گیرد؛ این گونه نباشد که تنها برای برخی مسائل حساس باشیم؛ اما در حل معضل دیگر بی تفاوت باشیم،‌باید به همه مسائل و معضلات فرهنگی حساسیت داشت و پیگیری آن بود.

استاد حوزه علمیه، رصد، تحلیل و ارائه راهکارهای دینی را از رسالت های مهم حوزه دانست و ادامه داد: حوزه و طلاب باید یک بازوی معتبر و قدرتمند برای نظام و جامعه باشد و برای رصد، تحلیل و ارائه راهکارهای دینی در برطرف کردن مشکلات جامعه ایفای نقش کنند و از مسؤولان هم مطالبه گری داشته باشند.

وی تأکید کرد: با توجه به وجود برخی معضلات و آسیب های اجتماعی نباید به راحتی از کنار این معضلات عبور کنیم و به عنوان منبعی معتبر در آن منطقه اقدامی عمل انجام دهیم؛ تا مشکلات و آسیب های اجتماعی به صورت جدید رصد شود.

حجت الاسلام گودرزی، ابراز داشت: متأسفانه در شهرستان بروجرد هر مدرسه به یک شیوه خاص عمل می کند و شیوه مدون و مشخصی وجود ندارد که طلبه پس از پایان مراتب تحصیلی بتواند یک مسجد، شهر و استان را مدیریت کند.

وی ادامه داد: طلاب و مبلغان در زمینه تبلیغی باید ساماندهی شوند؛ در حال حاضر سیستم تبلیغی در بروجرد کارآمدی لازم را ندارد و در جریان تبلیغ نتوانسته ایم به شکل مطلوبی دست پیدا کنیم؛ مسؤولان و مدیران حوزه باید هر چه زودتر برای حل این مشکل اقدام کنند./840/ 203/ص

ارسال نظرات