۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۳۱۹
امام‌جمعه قم:

مسجد سنگر حفاظت از جوانان است

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه آگاهی‌رسانی و هوشیار کردن قشر جوان بر عهده امامان جماعت و کانون‌های مساجد است از مسجد به عنوان سنگر حفاظت از جوانان یاد کرد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار فعالان فرهنگی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد به تشریح آثار توجه نفس مؤمن به موضوع مرگ پرداخت و عنوان داشت: در احادیث از دنیا به مزرعه‌ای برای آخرت توصیف‌شده است بنابراین مؤمن باید برای مسیر زندگی ابدی خود توشه کافی را تهیه کند.

این دیدار که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) غفلت را زمینه لغزش در رسالت‌های بشری توصیف کرد و گفت: معارف اسلام تبیین‌کننده این حقیقت است که گاهی غفلت باعث می‌شود که انسان رسالت اصلی خود را فراموش کند؛ این در حالی است غفلت مقدمه سفری سخت در زندگی اخروی انسان خواهد بود بر این اساس یکی از اساسی‌ترین رسالت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد، غفلت زدایی و یاری‌رساندن به مؤمن است.

امام‌جمعه قم با تصریح بر این‌که آگاهی‌رسانی و هوشیار کردن قشر جوان بر عهده امامان جماعت و کانون‌های مساجد است، مسجد را سنگر حفاظت از جوانان  دانست و اظهار داشت: حضور امام جماعت در مساجد در بهبود مسائل فرهنگی و افزایش توانمندی جوانان بسیار تاثیرگذار است؛ بر اساس این سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی روی قشر جوان باید موردتوجه جدی باشد.

گفتنی است، پس‌ از دیدار فعالان فرهنگی مساجد، رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا و دبیر کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی نیز با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند که وی  در این دیدار اجتناب از طاغوت را لازمه ایمان دانست.

آیت الله سعیدی گفت: باید توجه داشت که عبادت و دوری از طاغوت از منظر مبانی اسلامی باید در کنار همدیگر در مؤمن شکل بگیرند چنانکه انسان حقیقت عبادت را برای مبارزه با طاغوت لازم خواهد داشت.

امام‌جمعه قم، الگوی انقلاب را تحول در ماهیت مؤمن توصیف کرد و عنوان داشت: علم دین به ما می‌آموزد که انقلاب دو تحول اساسی در مؤمن و جامعه انسانی ایجاد خواهد کرد؛ بر این اساس تحول در ظاهر و ساختار و تحول در بنیادها دو تحول محوری در هویت انقلاب است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت این دو تحول لازم و ملزوم یکدیگرند چراکه اگر تحول محتوایی و ماهوی به همراه تحول شکلی و ساختاری نباشد، تمامی اقدامات دچار آفت می‌شود و انقلاب از مسیر اصلی خود خارج خواهد شد.

آیت‌الله سعیدی با تکیه بر ضرورت توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: باید با تکیه بر هدایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تحول ماهوی و محتوایی را احیا کرد؛ بر این اساس در موضوع تحول بنیادین و محتوایی باید اهداف و ایده‌ها به‌طور شفاف و روشن‌بیان شود و همان‌طور که تفکر انقلاب در تحول شکلی با عناوین و اشکال مختلف تبیین می‌شود باید به همین منوال در تحول بنیادین ماهوی فعالیت‌ها انجام شود./837/ 202/ص

 

ارسال نظرات