۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۸۶۴۱۱
مدیرکل بنیاد شهید قم:

فرهنگ ایثار سبب اعتلای دین و حفظ عزت و استقلال است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: روز شهید روز معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، روز تجدید میثاق با آرمانهای انسان های شریفی است که برای عزت و امنیت و اعتلای دین جان خویش را بخشیدند.
بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان قم، نشست مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان با ائمه جمعه بخش های قم به مناسبت روز شهید برگزار شد.

مام جمعه شهر قنوات در این جلسه گفت: خدمت در بنیاد شهید در راس خدمتها است، خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت خدمت به اسلام ناب محمدی(ص) و خدمت به افکار بلند امام رضوان الله است.
 حجت الاسلام عادل پور تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا و خدمت به فرهنگ ایثار وشهادت تبیین و بیانگر افکار و سفارشات رهبری است.
وی اضافه کرد: هرچه زمان  می گذرد می بینیم که بحث ایثار و شهادت پررنگ تر مطرح می شود،‌شهدا چون کشتی نوح هستند و سفینه النجاه امت می باشند.
وی از اقدامات انجام شده در بخش قنوات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برگزاری جلسه دعای توسل در منازل شهدا با حضور گسترده مردم، حضور خانواده معظم شهدا ‌‌در صفوف نماز جمعه و‌ پیگیری دفن دو شهید گمنام در بخش مرکزی ذکرکرد.
وی همچنین از کاشت هشت هزار اصله نهال در آستانه روز بزرگداشت شهدا بنام شهدا در شهر قنوات خبر داد.
امام جمعه بخش جعفریه با اشاره به تشییع با شکوه شهدای گمنام در این بخش افزود: این مراسم با حضور چشم گیر و بی نظیر مردم برگزار شد و اکنون این شهدا تاثیر معنوی خاصی بر این بخش دارند.
حجت الاسلام دهقانی با تاکید بر حفظ یاد شهدا در فضای جامعه افزود: روز شهید فرصتی برای تجدید میثاق دوباره با آرمانهای شهدا است.
امام جمعه کهک نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا گفت: خدمت به فرهنگ ایثار و شهادت افتخار بزرگی است و با معرفی این روز، نسل امروز نیز با شناخت شهدا از ایشان الگو می گیرند.
 مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: تریبون نماز جمعه بهترین مکان برای معرفی روز بزرگداشت شهدااست .
 سید جواد هاشمی افزود: روز شهید روز معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، روز تجدید میثاق با آرمانهای انسان های شریفی است که برای عزت و امنیت و اعتلای دین جان خویش را بخشیدند ،‌تا نسلهای انقلاب با عزت و آرامش در مسیر تعالی این انقلاب اسلامی گام بردارند.
وی ادامه داد: امروز ما این اقتدار و پیشرفت را مدیون آن خونها هستیم،‌ تاثیر این ایثارگریها فراتر از مرزها موجب بیداری اسلامی و وحشت دشمنان شده است. این فرهنگ باید زنده بماند و منتشر شود تا دشمنان جرات تعرض نداشته باشند ،‌فرهنگی که هیمنه استکبار را شکسته است./872/د102/ی
ارسال نظرات