۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۸۶۷۴۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

تقویت روحیه انقلابی، رمز پیروزی نظام در برابر پروژه نفوذ دشمن است

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که روحیه انقلابی رمز پیروزی ملت ایران در سه دهه اخیر است، گفت: با توجه به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور، تقویت روحیه انقلابی مردم بهترین راه برای جلوگیری از این توطئه دشمنان است.
انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین حاجی پور، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جمع مسؤولان راهیان نور شهرستان محمود آباد، گفت: راهیان نور از جمله معبرها و ایستگاه‎هایی که با کمک شهدا امروزه به یک دانشگاه فرهنگ‎ساز تبدیل شده است و به نوعی قدمگاه‎ها و جغرافیای جان‎فشانی و ایثار و به خون افتادن شهدا است.

وی با بیان این که یادمان‎های شهدا و مناطق نبرد، جای ویژه ای در بین مردم ایران اسلامی باز کرده است، افزود: اردوهای راهیان نور و اشتیاق و شور مردم برای حضور در این مناطق، از ابزارهای مقابله با شبیخون دشمن و تهاجم فرهنگی محسوب می‎شود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: روز شهدا و تکریم از مادران و همسران شهدا در انقلاب اسلامی و در پیدایش و استمرار آن نیاز به جان‌فشانی دارد تا همواره در بین آحاد مردم جامعه  نمود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه سپاه محمودآباد ادامه داد: برای حفاظت همه جانبه از خون شهدا و پاسداشت همسران و مادران شهدا نیاز به نهادی داشتیم تا کارها را سر و سامان دهد، که امام خمینی(ره) در اوایل پیروزی انقلاب دستور تشکیل نهاد بنیاد شهید را داد تا این نهاد در مسیر تکامل خود اقدامات مؤثر و تعیین‌کننده‌ای را انجام دهد.

حجت الاسلام حاجی پور خاطرنشان کرد: ادامه راه شهدا در طول تاریخ و از صدر اسلام در دست مادران و همسران شهدا بوده و است، چرا که با صبر و متانت خود میراث‌دار ارزش‎های باقی‌مانده از شهدا هستند و هر مادر و همسر شهید، سفیری برای مقاومت، ایستادگی و پیام‌رسانی زینب است  و  امیدواریم همه آحاد جامعه و مدیران سطوح عالی کشور، پاسدار حرمت مادران و همسران شهدا باشند.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین ثروت و ارزش مردم ایران را اعتقاد به مجاهدت در راه دین عنوان کردند، افزود: در طول اعصار تاریخ بر ما ثابت شده است که با ایستادگی در مقابل دشمن می‌توانیم بر آنها غلبه کنیم و در زمینه  های اقتصادی و فرهنگی اگر خطایی صورت بگیرد، دشمن در می یابد که می‎تواند بر کشورمان فشار بیاورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد با اشاره به این که طراحی فتنه فرهنگی از توطئه های امنیتی و نظامی خطرناک‌تر است و هویت ایران اسلامی در مبارزه و جهاد است، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نیز همچون نفس کشیدن است، تا وقتی گرفتار هوای نفس خود هستیم نمی‎توانیم ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطر نشان کرد: راهیان نور اتفاق مبارکی است که در سالیان اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است و همین فرهنگ ایثار و شهادت است که انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده است.

حجت الاسلام حاجی پور در ادامه با تاکید بر این که نباید یاد شهدا را فراموش کرد، تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند با اهانت به شهدا، ذهن جوانان را تخریب کنند و به اهداف غیر اسلامی و مغرضانه خود برسند.

وی با اشاره به این که ما مدیون شهدا هستیم و اگر امروز پیشرفتی داریم و در امنیت زندگی می‌کنیم، به برکت خون شهدا است، خاطرنشان کرد: اعزام آحاد مردم به مناطق جنگی، پیام‌های زیادی به همراه دارد، که نشان ایستادگی را به مسؤولان گوشزد میکند.

حجت الاسلام حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: دفاع مقدس یک گنج و جریان راهیان نور برای فناوری استخراج این گنجینه است.

استاد حوزه علمیه مازندران، راهیان نور را بهترین ابزار تربیتی برشمرد و افزود: راهیان نور برای آشنا کردن نسل جوان با گنجینه دفاع مقدس، ارزش‌ها، ایثار، حماسه و فداکاری‌های فرزندان این ملت دارای آثار بالای معنوی فرهنگی است که نیاز است همه مردم و خیرین در تأمین هزینه‌ها کمک کنند .

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به این که راهیان نور ظرفیت فرهنگی بسیار بالایی برای پیشرفت و اعتلای کشور است، تصریح کرد: حمله فرهنگی اراده‌ها را تضعیف و نسل جوان را از کشور می‎گیرد، اینتهاجم مثل این است که کشوری کتاب‌های خطی خود را آتش بزند و یا نفت خود را به دریا بریزد.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس هستیم، خاطرنشان کرد: ارزش های دفاع مقدس بهترین ظرفیت به منظور خنثی کردن توطئه نرم دشمنان برعلیه نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را برای از بین بردن آرمان های دینی و انقلابی به کار گرفته است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشورمان به منظور تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان این که کشور برای ایستادگی در برابر توطئه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان نیازمند فرهنگ جهادی است، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هرگاه مسؤولان و مدیران در همه امور کشور جهادی عمل کردند پیشرفت های ویژه ای شامل حال کشور شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمود آباد با اشاره به این که کشور را نمی توان با وابستگی به غرب اداره کرد، تصریح کرد: تنها راه اداره کشور و همچنین خنثی کردن توطئه های دشمنان تکیه بر توان داخلی و فرهنگ جهادی با روحیه انقلابی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان تلاش می کنند تا روحیه انقلابی مردم را کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از تلاش های دشمنان انقلاب اسلامی، تضعیف روحیه انقلابی مردم به ویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام حاجی پور با تأکید براین که روحیه انقلابی رمز پیروزی ملت ایران در سه دهه اخیر است، تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور، تقویت روحیه انقلابی مردم بهترین راه برای جلوگیری از این توطئه دشمنان است./1317/203/ب2

ارسال نظرات