۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۸۶۹۵۱

همایش مادران و همسران شهدا در قم برگزار شد

همایش تکریم از مادران و همسران شهدا با حضور هزاران نفر از مادران و همسران شهدا در روز بزرگداشت شهید و سالروز وفات حضرت ام البنین در مجتمع امام خمینی برگزار شد.
مادران شهید

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در این آیین با بزرگداشت روز شهید و روز تکریم مادران و همسران شهدا  گفت: شهادت رزق و روزی ویژه ای است که خداوند به جهادگران ارزانی می دارد.
آیت الله سیدمحمد سعیدی تاکید کرد: رفتن در مسیر شهادت یک انتخاب است و افراد مشتاق با اختیار خود این مسیر را بر می گزینند،‌ اما رسیدن به مقام شهادت یک انتخاب و اختیاری نیست بلکه روزی ویژه و افتخار عظیمی است که قسمت هرکس نمی شود.
وی اضافه کرد: شهدا برگزیده بودند، مدافعان حرم و حریم اهل بیت (ع) در مسیر جهاد قدم بر می دارند و شهادت آنان از ناحیه دیگری به امضا و تایید می رسد.
وی بیان کرد: شهدا افتخار خانواده،‌ ملت،‌ کشور و اسلام ‌هستند،‌ جایگاه شهدا در اسلام و قرآن و در کلام بزرگان اسلام مقام والایی است که بالاتر از آن هیچ خوبی دیگری وجود ندارد.
سعیدی افزود: شهدا امروز ناظر بر اعمال و رفتار ما خصوصا خانواده هایشان هستند‌،آنان انتظار دارند تا راهشان را ادامه دهیم و پاسدار خونهای پاکشان باشیم.
همچنین مادر سردار شهید مهدی زین الدین و مجید زین الدین در این همایش گفت: جهاد سپر دفاع از اسلام است، امتی که لباس جهاد را از تن به در کند، لباس ذلت و خواری و بلا را باید به تن کند. 
زینب اسلام دوست تاکید کرد: جهاد امروز بسیار عظیم تر و بزرگتر از جهاد هشت سال دفاع مقدس است ،‌امروز ما در جبهه جنگ نرم جهاد سختی را در پیش رو داریم.
وی با تاکید بر اینکه خواسته شهدا ایستادگی در مسیر ارزشها است،‌ افزود: باید متفکران ،‌اندیشمندان، مسوولان فرهنگی و آموزشی در کشور فکری به حال وضعیت فرهنگی نموده تا ارزشهایی مثل عفاف و حجاب و حیا در جامعه کمرنگ نشود.
وی ادامه داد: امروز هم میدان مبارزه با دشمنان در جبهه جنگ نرم وجود دارد و خانواده شهدا نیز باید در این عرصه حضور موثر داشته باشند.
اسلام دوست افزود: دشمن تلاش دارد تا در عرصه جنگ نرم در فضای مجازی همه گروهها را درگیر سازد و افراد را از ارزشها دچار غفلت کند ارزش هایی که شهدا برایش خون دادند امروز در عرصه فرهنگی جنگ سختی داریم. 
مادر شهیدان زین الدین تصریح کرد: به برکت خونهای پاک شهدا ملتهای مسلمان بیدار شده اند و ملتهای آزاده در برابر استکبار می ایستند و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام می دارند، اینها تاثیرات ایستادگی نظام مقدس اسلامی و خونهای پاک شهدا است.
وی بیان کرد: امروز در منطقه ملت های مسلمان در برابر دشمنان اسلام ایستاده اند و شهدای مدافع حرم بیدار و با بصیرت پا در مسیر جهاد می گذارند.
مادر سردار لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) افزود: حضرت ام البنین (س) از ادب و عرفان و معرفت مقام برجسته داشتند ایشان در حمایت از ولایت با تاسی از بانوی اسلام حضرت فاطمه (س) فرزندانش را فدای اسلام  کردند و مطیع ولایت تربیت کردند./872/د102/ی

ارسال نظرات