۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۸۸۳۲۶
سخنگوی شورای شهر تهران:

بزرگترین آفت شورا سیاسی شدن آن است

تقی پور بزرگترین آفت شورا را سیاسی شدن آن دانست و تصریح کرد: بعد نظارتی در شورای شهر چهارم ارتقا یافته است.
تقی پور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، رضا تقی پور، سخنگوی فعلی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: بنده در دوره قبل هم مستقل ثبت نام کردم. بعد از ثبت نام و صبحتهایی که شد در لیست قرار گرفتم. در این دوره نیز مستقل آمدم و احتمال می دهم بعد از ثبت نام در مورد ترکیب لیست صحبت شود. هنوز صحبتی با هیچ جریان سیاسی در این خصوص نشده است.

وی در مورد جناح بندی سیاسی اظهار کرد: تاکید می کنم مدیریت شهری باید به دور از جناح بندی سیاسی باشد و تصمیمات اجتماعی و اقتصادی و خدماتی باید به دور از جناح بندی سیاسی باشد. در انتخابات شوراها موافق نیستم که احزاب پر رنگ باشند.

تقی پور با اشاره به اینکه حمل نقل ریلی و عمومی از مسایل اصلی و الویت شهر تهران است، افزود: بزرگترین آسیب شوراها. آفت سیاسی شوراست. در دوره چهارم تلاش شد جریانات سیاسی کنترل شود و با رفتار عقلایی یک بخش که اکثریت بودند این رفتار ها کنترل شد و اجازه داده نشد رفتارهای دوره اول شوراتکرار شود. معتقدم شورا یک نهاد اجتماعی است و به دور از جناح بندی سیاسی یا مسایل را حل کند.

وی در مورد مشکلات شهر تهران اظهار کرد: مطالبات مردم تهران از دولت حق مردم است و بخصوص در بحث متروکه با تاخیر تکمیل ریلی مواجه هستیم ضرر و زیان می بینیم

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد تخلفات شهرداری افزود: بعد نظارتی در امر شهرداری در دوره چهارم ارتقا یافت. شورا هر سال برای شهرداری و برخی دیگر از سازمان ها حسابرس مسخص می کند تا اگر تخلفاتی وجود داشته باشد به مراجع قضایی گزارش شود.

عضو شورای شهر افزود: پرونده هایی که به قوه قضائیه فرستادیم کم نیست. نظارت در شورای چهارم ارتقا پیدا کرد در عین حال هنوز با وضع ایده آل فاصله داریم. مسئله محیط زیست و آلودگی هوا، آب پاک و زمین پاک، مسائل اجتماعی و فرهنگی از جمله دغدغه های دیگر شهری است که باید در شورای پنجم به آن رسیدگی شود.

تقی پور گفت: ایجاد زیرساخت های اشتغال و از جمله مسائل مهمی است که باید نمایندگان شورای پنجم آن را پیگیری کنند. در دوره چهارم هم تلاش های بسیاری در این زمینه صورت کرفت. تهران ظرفیت های بسیاری دارد. ایده شهر هوشمند یکی از خدماتی است که به دنبال آن هستیم تهران هنوز این زمینه را دارد که به شهر هوشمند تبدیل شود اما برخی زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به شهر هوشمند با برخی زیرساخت های ملی گره خورده است.

سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد: امروز رویکرد نرم افزاری یک رویکرد مهم است که می تواند اداره شهر را دنبال کند. حق مردم است که درباره خواسته های شهری از دولت مطالبه گری کنند. دولت باید در امور تصدی گری دخالت نکند تا امور شهری و محلی قابل مدیریت تر باشد./1325//102/خ


 

ارسال نظرات