۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۸۹۷۱۲
در طول سال گذشته؛

3400 روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در طول سال گذشته و در مناسبت‌های مختلف درمجموع سه هزار و 400 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام شدند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در دیدار مدیران و مسؤولان این نهاد با آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به عملکرد حوزه اعزام مبلغ در نهاد تبلیغات اسلامی، گفت: پارسال درمجموع سه هزار و 400 روحانی مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین پارسال حدود 60 نفر از علمای متخصص و برجسته از قم و مشهد به استان دعوت شده و در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور داشتند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه برای ایام اعتکاف امسال هم حجج‌الاسلام والمسلمین جمالی و محمدی خراسانی به استان دعوت شده‌اند، افزود: همچنین حجت‌الاسلام حسینی برای دهه نخست ماه رمضان و حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی هم برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ماه رمضان به استان دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گفتمان‌های دینی هم حدود 11 هزار نفر در استان در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و مساجد تحت پوشش گفتمان‌های دینی قرار گرفتند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اضافه کرد: در بخش ارائه آموزش‌های تخصصی قرآنی هم پارسال بیش از سه هزار و 700 نفر تحت پوشش این آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآنی را فراگرفتند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در بخش تبلیغی و ترویجی هم 30 هزار نفر از عناصر و فعالان قرآنی استان در قالب محافل، جشنواره‌ها و اردوهای کاری و فرهنگی تحت پوشش تبلیغی قرار گرفتند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: در حوزه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هم پارسال حدود 47 میلیون تومان به جلسات خانگی قرآن در استان کمک شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی چند مؤسسه و خانه قرآنی در حوزه اهل سنت استان در سال جدید، اضافه کرد: همچنین امسال تلاش می‌شود افزون بر فعالیت روحانیان مبلغ در روستاهای تلفیقی خراسان شمالی، از ظرفیت بانوان مبلغه هم در این مناطق استفاده شود.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به ساماندهی اعزام مبلغان به مساجد در سال جدید، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در حوزه اعزام هیچ محدودیتی قائل نبوده و فضای پذیرش را نبسته بودیم؛ به‌گونه‌ای که به مبدأ اعزام؛ یعنی حوزه علمیه قم و مشهد اعلام کرده بودیم هر تعداد روحانی مبلغ اعزام کنند ما پذیرش خواهیم کرد؛ اما از امسال رویه تغییر می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال تدبیر می‌کنیم تا سهمیه پذیرش و اعزام روحانیان مبلغ به مساجد استان مدون شده و به میزان نیاز باشد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: با اجرای این طرح روحانیان مبلغ در ماه مبارک رمضان به‌صورت ساماندهی شده به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شده و از سوی دیگر بهتر می‌توانیم از ظرفیت طلاب و روحانیان بومی خراسان شمالی استفاده کنیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات