۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۸۹۷۶۵
ضرغامی:

قانون داریم اما مجری وجود ندارد

رییس اسبق رسانه ملی گفت: به اندازه کافی در کشور قانون داریم و تنها باید این قوانین خوب را اجرایی کرد.
عزت الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا٬ سید عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق رسانه ملی در دومین مجمع ملی جمنا٬ گفت: یکی از آسیب‌های جدی جریان‌های موسوم به اصولگرایی که امروز جریان انقلابی است، این است که در جلب افکار عمومی موفق نبوده است.

وی افزود: جبهه انقلاب به خصوص در دوره‌های اخیر در انتخابات موفق نبوده چون نتوانسته با افکار عمومی ارتباط برقرار کند؛ حتی در سال ۸۴ که البته آقای احمدی‌نژاد شخصیت دیگری داشت، منتخب جریان اصولگرایی کسی دیگر بود.

ضرغامی ادامه داد: انتخابات این دوره با پدیده جدی فضای مجازی مواجه است، دشمن از یکسو و رقیب از سوی دیگر برای فضای مجازی برنامه دارد. اخباری هست که شبکه‌ها و سایت‌های خریداری شده، تبلیغات همه‌جانبه به عنوان انتشار گسترده در فضای مجازی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: در غیاب شخصیت‌های محوری و کلیدی که بتوانند اکثریت نیروهای انقلابی را دور هم جمع کنند، این اتفاق از اقداماتی است که تصور آن دشوار است. اگر این جبهه ایجاد نمی‌شد، معلوم نبوده و نیست که سازوکار نیروهای انقلاب برای حضور در صحنه چیست، این نهال نیاز به آبپاشی و هرس دارد، نگهداری از این نهال نوپا مهم است.

این فعال سیاسی گفت: این مجمع اولین تضمین برای سلامت جبهه انقلاب است، برخی نگران هستند البته اگر همکاری نکردند، این را به حساب مقابله با جمع نگذارید؛ آقای جلیلی را همه قبول داریم اگر نگران جمنا است به نگرانی او احترام بگذاریم، تا وقتی انتخابات برگزار شد او هم احترام بگذارد. مراقب باشیم خطایی صورت نگیرد که به برادرمان جلیلی کسانی هم اضافه شوند.

ضرغامی ادامه داد: اگر کسی به خاطر رفاقت یا دوستی با من چشم به شایستگی دوست دیگری ببندد، سر پل صراط یقه شما را خواهم گرفت.

وی درباره ایده‌های خود عنوان کرد: سه گروه از کارشناس‌ترین دوستانم را مسئول کردم تا مسائل اولویت‌دار کشور را بررسی کنند، این کار انجام شده و نتایج خوبی داشته است، درباره حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و داخلی با اولویت ۲۰ مورد طراحی و اقدام عاجل را انجام دادم.

این فعال سیاسی افزود: مملکت به اندازه کافی قانون تصویب کرده و حرف زده است. در سال‌های اخیر سیاست‌های مقاومتی ابلاغ شده است. بسیاری از حرف‌ها و سخنرانی‌های خوب در ۲۴ محور اقتصاد مقاومتی وجود دارد. سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری هم در ۸۰ بند ارائه شده است و دولت آقای روحانی برای آن ستادی تشکیل داد و طرح‌های بسیاری اجرا شد که آقای روحانی و جهانگیری اعلام می‌کنند؛ البته رهبری هم در برخی موارد تشکر می‌کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برنامه پنج ساله توسعه هم طراحی شده و حرف‌های خوب در این برنامه هست اما نوشتن رویه خوب برای اجرا، نیاز به مدیریت داشته‌ که شهید طهرانی‌مقدم را استاد آن می‌دانم و آنرا دکترین خودم در نظرم گرفتم و نیز نگاه استانی به اداره کشور از جمله کلیدهای اساسی حل مشکلات است./۸۵۶/ 202/ص

ارسال نظرات