۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۲۲۱
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی:

توسعه گردشگری نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی همه بخش‌ها در تحقق شعار سال، گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ازجمله بخش‌هایی است که باید نقش ویژه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشانی هر شهر و استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش ویژه این دستگاه در رونق اقتصادی شهر و استان، اضافه کرد: ماندگاری مسافران و استفاده آنها از جاذبه‌های شهری و درنتیجه رونق اقتصادی این بخش، با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان‌پذیر است که تحقق این مهم همت مضاعف کارکنان این نهاد را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رونق گردشگری در خراسان شمالی یکی از اضلاع سه‌گانه توسعه و از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی رونق کشاورزی، صنعت و گردشگری را سه اولویت این استان برای تبدیل شدن به 10 استان برتر کشور اعلام کردند؛ به همین دلیل مدیران این سه حوزه باید همه تلاش خود را برای لبیک گفتن به این مطالبه رهبری به کار گیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در این زمینه باید زیرساخت‌های استان از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد تا بتوانیم در بخش جذب گردشگر به اهداف تعیین‌شده دست‌یابیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: هر گردشگر یک مُبلّغ برای شهر و استان است؛ ازاین‌رو ضروری است با ایجاد جاذبه‌های گردشگری مناسب، مبلغان خوبی را به اقصی نقاط کشور و حتی دنیا اعزام کنیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: برای دست‌یابی به این هدف تصویرگری و ترسیم مناسب استان برای مسافران امری مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: فعالان و کارکنان نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید توجه داشته باشند که کار این نهاد کاری تلطیف شده، انسانی، فرهنگی، هنری، بسیار ظریف و حساس بوده و نتیجه‌گیری در این بخش هم مستلزم انجام کار درست، ظریف و هنری است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید انتخاب شده است، اظهار کرد: تولید و اشتغال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشتر معنا پیدا می‌کند؛ زیرا هر چه صنایع استان مورد توجه بیشتری واقع شده و برندسازی شوند، به همان نسبت شاهد پیشرفت بیشتر استان درزمینهٔ تولید و اشتغال خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی همه بخش‌ها در تحقق شعار سال، افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مجموعه‌هایی است که باید نقش ویژه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

وی افزود: از سوی دیگر احیای میراث گذشته اهمیت بسیاری داشته و ضروری است سرگذشت زندگی گذشتگان به نسل جدید منتقل شده تا از ایجاد گسست بین نسل‌ها جلوگیری شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات