۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۲۳۴
امام جمعه هشترود:

مبارزه با تهاجم فرهنگی از ثمرات اعتکاف است

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه اعتکاف سبب تقویت معنویت و اعتقادات نسل جوان جامعه می شود، گفت: مبارزه با تهاجم فرهنگی از ثمرات اعتکاف است.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برکات ماه رجب، گفت: رجب ماه توسل، تذکر، توجه و محکم کردن پیوند دل‌های محتاج و نیازمند ما به لطف و فضل الهی است تا انسان بار دیگر زمینه اروج معنوی خود را باز یابد.

وی با بیان اینکه از جمله برکات معنوی این ماه مراسم پر فیض اعتکاف است، تصریح کرد: برگزاری با شکوه اعتکاف در اقصی نقاط ایران اسلامی از برکات نظام اسلامی ایران و انقلاب شکوهمند این ملت است که معنویت و عشق به درگاه الهی را در این کشور پراکنده است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه اعتکاف سبب تقویت معنویت و اعتقادات نسل جوان جامعه می شود، گفت: مبارزه با تهاجم فرهنگی از ثمرات اعتکاف است و دل‌های خدایی معتکفان تحت تأثیر تهاجم‌های دشمن قرار نخواهد گرفت و در حقیقت پادزهری در برابر توطئه های دشمنان اسلام است.

وی اعتکاف را سبب آمرزش گناهان و تقرب به درگاه الهی دانست و بیان داشت: اعتکاف خانه تکانی دلها است، انسان در این فرصت معنوی و لحظه دوری از دنیای مادی و مادیات فرصت نگاه به حقیقت خود و عالم را پیدا می کند و متوجه جایگاه والای انسانی خود می شود.

امام جمعه هشترود با بیان اینکه این توجه سبب می شود تا انسان از گناهان خود توبه کند و از خداوند طلب آمرزش داشته باشد، خاطرنشان کرد: حضور در مراسم معنوی اعتکاف با تطهیر روح و جان از معاصی سبب نزدیکی دلها به خداوند باری تعالی می شود.

وی اعتکاف را زیباترین صحنه عبودیت دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف يكي از بهترين نسيم‌هاي دلنواز و حيات بخش معنوی برای انسان است، اعتكاف سرآغاز فصل بارش باران رحمت الهي بر دلهایی است که از این فرصت بهترین بهره را برای تطهیر روح خود برده اند.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: اعتكاف ميدان سير و سلوك، تطهير و تهذيب، زدودن زنگار دل و ورود به عرصه جهاد اكبر و مبارزه با شيطان است، معتکف در این مراسم معنوی از فرش به عرش الهی خود را سعود می دهد و از این طریق روح خود را در برابر توطئه دشمنان بیمه می کند./854/303/ب2

ارسال نظرات