۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۹۰۸۶۱
امام جمعه ایرانشهر:

اختلاف و درگیری سبب تزلزل جامعه می‌شود

حجت الاسلام ابطحی گفت: اختلاف و درگیری سبب دلسردی مردم از زندگی در کنار یکدیگر می شود و جامعه را به التهاب و اضطراب همگانی می کشاند.
ابطحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر امروز در مراسم صلح و سازش دو طایفه نارویی و ارباب که پس از چهار سال در مسجد قمر بنی هاشم ایرانشهر برگزار شد، گفت: ما هرگز در هیچ برهه ای از زمان نباید اجازه دهیم جامعه دچار اختلاف و درگیری شود.

وی ادامه داد: اختلاف و درگیری سبب دلسردی مردم از زندگی در کنار یکدیگر می شود و جامعه را به التهاب و اضطراب همگانی می کشاند.

حجت الاسلام ابطحی با تأکید بر نقش عموم جامعه در پیشگیری از اختلافات، بیان کرد: همه ما در قبال اشتباهات گذشته مسؤول هستیم و باید فرد به فرد جامعه تلاش کنیم تا دیگر شاهد اینگونه مسائل و مشکلات جبران ناپذیر نباشیم؛ انسان هرگاه و در هر کجا جلوی ضرر را بگیرد برایش منفعت دارد.

امام جمعه ایرانشهر ابراز داشت: خدا آن روز را که دست انسان به خون انسان بی گناهی آلوده شود برای هیچ کس نیاورد؛ آنگاه آتش جهنم در انتظار او خواهد بود و این برای انسانی که در این دنیا عبادت می کند ارزش و فایده ای نخواهد داشت؛ این انسان تا ابد در جهنم جاودانه می ماند تا سزای اشتباهش را بداند.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اهمیت برادری پیروان دین اسلام، عنوان کرد: بیایم همه ما قدر این اخوت در جامعه خود را به نیکی بدانیم و با گذشت کردن باعث خیر شویم؛ هرگز از گذشته چیزی به میان نیاوریم تا مشکل بزرگتری ایجاد نشود.

وی افزود: یادآوری مسائل گذشته همچون زمان پیامبر سبب شروع اختلاف و درگیری می شود، حواسمان باشد مراقب بیان و زبان خودمان باشیم تا دیگر باعث رنجش دیگران و ایجاد اختلافی دوباره نباشیم.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: ممکن است گفتن حتی یک کلمه از زبان سبب زنده شدن کدورت های دوباره شود، هر آنچه که سخن می گوییم باید در راستای وحدت، صلح، آرامش، برادری و همدلی باشد./831/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات