۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۹۱۸۴۷
امام جمعه موقت اهواز:

نظام کاغذ بازی نخستین مانع در برابر کسب و کار، تولید و اشتغال است

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که نخستین مانع در برابر کسب و کار، تولید و اشتغال به عنوان مسأله ای با اهمیت در کشور، نظام کاغذ بازی است، گفت: اگر بخواهیم به اشتغال دست پیدا کنیم باید تولید داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به وضعیت نابسامان ایجاد شده در کشور که ادامه آن را در دولت فعلی شاهد هستیم، اظهار داشت: بعضی از موفقیت های دولت در بیانات رهبرمعظم انقلاب ذکر شده و دولت در زمینه هایی همچون تورم موفق عمل کرده است.

وی با بیان این که بخش مهمی از بحث اشتغال و خروج از رکود با وجود آمارهای ارائه شده بر فرض صحت آن، اما این آمارها کلی نیستند، گفت: براساس آمارها شاهد موفقیت یا عدم پیروزی در بخش هایی هستیم اما آنچه برای مردم محسوس می باشد کنترل تورم و باقی ماندن رکود در جامعه است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که از مهم ترین ملاک های مردم برای رییس جمهور توانمندی برای رفع رکود و ساماندهی به وضعیت اقتصادی کشور است، ابراز داشت: دولت فعلی میراث دار وضعیت نابسامان گذشته است اما در زمینه هایی همچون مشکلات اقتصادی و نظام بانکی اصلاحاتی انجام نداده و در همین راستا نمی تواند به سیستم اقتصادی کشور کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نگاه به درون، اقتصاد مقاومتی و پرداختن به توانایی های داخلی دانست و ادامه داد: باتوجه به توانایی کشور در زمینه منابع و ذخایر و نیز نیروهای انسانی باید بتوانیم از رکود خارج شویم و در زمینه تولید و اشتغال به اهداف بزرگی دست پیدا کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به گله مندی مراجع تقلید و علما نسبت به وضعیت نظام بانکی کشور، افزود: باتوجه به اینکه خداوند در قرآن کریم بر حرام بودن ربا و سخت بودن این گناه تأکید کرده، همچنین در روایات بسیار از پرداختن به آن اجتناب شده، قابل قبول نیست که پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب، نظام بانکی کشور نتوانسته تغییراتی در خود ایجاد کند.

وی با بیان این که ظاهر بعضی از قراردادها تغییر کرده اما اساس بانکداری مبتنی بر غرب و به ارث رسیده از رژیم پلهوی است، تصریح کرد: در حال حاضر مراجع تقلید و علما تأکید بسیاری بر اصلاح نظام بانکی دارند اما هیچ دولتی در این زمینه گام هایی  را برنداشته است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که نخستین مانع در برابر کسب و کار، تولید و اشتغال به عنوان مسأله ای بااهمیت در کشور، نظام کاغذ بازی است، ادامه داد: اگر بخواهیم به اشتغال دست پیدا کنیم باید تولید داشته باشیم و برای راه اندازی واحد تولیدی باید از بخش های گوناگون مجوزهایی دریافت شود که تنها مانعی در برابر تولید و اشتغال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که نظام بانکی بیمار کشور مانع دیگری در برابر کسب و کار، تولید و اشتغال است، بیان داشت: فرهنگ مانع دیگری نسبت به این مسأله است که متاسفانه غالب مردم از یک برند خارجی در بخش های خودروهای شخصی، وسایل خانگی استقبال و اطمینان بیشتری دارند؛ براساس مطالبات رهبرمعظم انقلاب باید فرهنگ تولید کنندگان و مصرف کنندگان را گسترش داد.

ویبا بیان این که برای رونق گرفتن تولید نیازمند بازار مصرف هستیم و امیدواریم آنچه نامگذاری سال جاری از سوی رهبرمعظم انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، یک مجموعه همه جانبه باشد، افزود: در این زمان پیشرو از نظر مدیریتی رکود بر کشور حاکم است؛ چراکه انتخابات برگزار شود و دولت پای کار بیاید و کابینه از مجلس رای اعتماد بگیرد متاسفانه رکود چند ماهه مدیریتی در کشور داریم./302/9453/ب1

ارسال نظرات