۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۹۴۱۷۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم

ربیعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به امور کارگران و بازنشستگان، گفت: افزایش حداقل مزد و پیشی دادن آن بر تورم کافی نیست، باید برای افزایش قدرت خرید تلاش بیشتری کنیم.
ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به هفته کارگر به ارائه گزارشی از فعالیت های وزارتخانه متبوع خود پرداخت و گفت: باید آنچنان خود را پرقدرت کنیم که در منطقه اول شویم و این حرکت تنها در جامعه تولید محور اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه در جامعه تولید محور پول، پول نمی آورد و کسی با سفته بازی پولدار نمی شود، بلکه کارگر اعتبار دارد، اظهار داشت: امسال که سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید کرامت نیروی کار در جامعه تولید محور تأمین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکر از مقام معظم رهبری، گفت: گفتمان ایشان درباره اشتغال به گفتمان کشور تبدیل شده است به طوری که هرکس بخواهد امسال برای ریاست جمهوری کاندیدا شود درباره اشتغال صحبت می کند، کارگران در چنین گفتمانی جایگاه خود را به خوبی پیدا می کنند.

ایجاد دو میلیون شغل در مدت چهار سال

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، عدالت محوری، مردمی بودن و درون زایی در سایه تلاش های انجام شده رخ می دهد، افزود: هیچ دوره ای مانند دوره های اخیر بین کارگر و تولید کننده کم تنش نبوده است، حوادث ناشی از کار کاهش یافته و به سمت امنیت شغلی حرکت می کنیم.

ربیعی از ایجاد دو میلیون شغل در مدت چهار سال خبر داد و گفت: تلاش های اخیر سبب شد در چهار سال نزدیک دو میلیون شغل ایجاد کنیم، اما به دلایل متفاوت مانند باز شدن پنجره جمعیتی و تأخیر ورود نیروهای کار به بازار کار، نیازمند ایجاد شغل بیشتری هستیم.

وی با اشاره به یکسان سازی شورای اشتغال، گفت: طرحی برای اشتغال آوری سرمایه گذاری ها در جریان است، اما برای اینکه به پدیده رشد اشتغال پاسخ دهیم برنامه های دهگانه ای را در قالب طرح های اشتغال عمومی، یارانه دستمزدی و مشوق های کارورزی دنبال می کنیم.

اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به امور کارگران و بازنشستگان، اظهار داشت: در این مدت توانستیم نوعی برنامه ریزی کنیم که حداقل مزد را بر تورم پیشی دهیم، هرچند کافی نیست و بر روی قدرت خرید باید تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تثبیت شغل، راه نجات کشور را راه تولیدگرا شدن و راهی که در اقتصاد مقاومتی نهفته است دانست و گفت: در مدت چهار سال تلاش کردیم همین مسیر را دنبال کنیم چراکه معتقدیم راه نجات جامعه آن است که کارگر در آن با شرافت زندگی کرده و به کارگر بودن خود افتخار کند.

ربیعی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از جانب همه کارگران از رهبر معظم انقلاب تشکر می کنم و همه تلاش های خود را به کار خواهیم بست تا در راستای ارتقای جایگاه کارگران و رسیدن به تولید و اشتغال و به سمت برنامه اشتغال بزرگ برای جامعه حرکت کنیم./920/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات