۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۹۴۴۲۶
حجت الاسلام رضوی مهر:

دولت آینده باید به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کند

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: دولت آینده باید واردات فرهنگ بیگانه را عقب بزند و فرهنگ ایران اسلامی که به سوی تمدن سازی پیش می رود را یاری دهد.
رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اولویت های فرهنگی دولت آینده اظهار داشت: دولت ها در طول مسیر انقلاب اسلامی و نظام شکوهمند ما در عرصه های مختلف با رای مستقیم مردم دوره ای انتخاب شده اند و دوران خود را پشت سر گذاشته و با تنفیذ رهبری  قوانین را تمکین کرده اند.

وی ادامه داد: امروز در عرصه ای قرار گرفته ایم که از حیث جهانی قابل اهمیت است دولتی که به زودی به روی کار خواهد آمد دولتی است که اصول آن مبتنی بر اقتصاد و فرهنگ است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: دو لت آینده باید در زمینه های مختلف و در عرصه های مختلف راهکارهای کارگشا ارائه کند و برنامه های مهندسی شده فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت عزت و سربلندی ایران اسلامی تصریح کرد: دولت آینده نباید چشم امید به آن سوی مرزها داشته باشد و دولت باید هدفمند و با برنامه باشد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم افزود: زیربنای فرهنگ از معماری ساختمان تا تهیه مسکن، اشتغال، تولید و عرضه همه مولفه های پازلی است که فرهنگ را رقم می زنند.

وی گفت: دیوان قطور وفاداری مردم ایران نقطه ای برای حاشیه ندارد و این کارنامه دولتمردان است که مشحون از حاشیه است.

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: ملت انتظار دارد که با حفظ فرهنگ بومی خود تولید و فناوری را بومی سازی کند و دولت جوانان را باور کند و بزرگترین عرصه؛ جوان باوری در کشور است چرا که جوانان محور توسعه و تبلیغ فرهنگ این مرز و بوم هستند.

وی ادامه داد: هرگز نمی توانیم احمدی روشن و محمد حسین فهمیده را از فرهنگ ایران ندانیم و چه کسی می تواند فرهنگ را باور کرده اما آوینی و رجایی، بهشتی، باکری، همت، خرازی و زین الدین را باور نکرده باشد.

رییس موسسه نور ایمان قم افزود: فرهنگ ایران اسلامی مملو از آتشنشانانی است که برای امنیت دیگران به آتش زدند و مدافعان حرمی است که از مال و خانواده خود گذشتند و این فرهنگ طلابی دارد که برای افراد بی بضاعت کلیه خود را اهدا می کنند و معلمانی دارد که موی سر خود را برای روحیه دانش آموز سرطانی خود می تراشد.

وی اظهار داشت: باید اخلاق را در رفتار اجتماعی و هم در اتخاذ مواضع سیاسی و هم در رویکرد باورهای دینی به صورت جامع تحلیل، بررسی و اجرا کنیم.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان گفت: دولت آینده دولتی است که فرهنگ مهرورزی را چنان روزگار نخست انقلاب در فضای ایران مشتعل خواهد کرد و باید واردات فرهنگ بیگانه را عقب بزند و فرهنگ ایران اسلامی که به سوی تمدن سازی پیش می رود را یاری دهد./۹۷۹/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات