۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۹۴۶۶۰
حجت‌الاسلام پناهیان در جمع حامیان رئیسی:

حوزه علمیه برای رفع محرومیت اقدام جدی کند/ انقلابی گری یعنی دفاع از حق مظلومان

استاد حوزه علمیه در جمع طلاب حامی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، دفاع از حق مظلومان و رفع محرومیت را از وظایف حوزویان دانست و این اقدامات را از نشانه های یک فرد انقلاب خواند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جمع طلاب حامی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در قم، گفت: امروز قبل از اصلاح سیاسی، فرهنگ جامعه را نمی شود اصلاح کرد؛ این نگاه غیر دینی است که داریم و وظایف خودمان را از مهمات سیاسی بالاتر می دانیم.

وی افزود: نگاه امام خمینی(ره) نباید امروز در حوزه غریب باشد و جای تعجب است که در برنامه ریزی های درسی حوزه هیچ تغییری ایجاد نشود؛ چگونه حوزویان از مردم می خواهند که مردم دیندار باشند در حالی که خود به وظایف دینی عمل نمی کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطر نشان کرد: مگر سالی چندبار انتخابات در این کشور اتفاق می افتد؛ آن هم انتخاباتی که هر انتخابات حساس تر از انتخابات قبل است؛ با کمترین تلاش همه چیز روشن خواهد شد و کمترین لکه ای باقی نخواهد ماند؛ ما این انتخابات را باید جشن بگیریم و دلیل آن این است که رسانه های بین المللی توجه ویژه ای به ایران دارند و انتخابات در ایران مردمی ترین انتخابات در کل جهان است.

استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که می گفتند در انتخابات اصلا نباید شرکت کرد، حالا از اطرافیان خود می خواهند که در انتخابات شرکت کنند؛ غربی ها خودشان می دانند که انتخابات در آن کشورها حقیقی و واقعی نیست و به انتخابات واقعی در ایران اعتراف کرده اند و تمام تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی به کار می بندند.

وی افزود: اگر کسی از ما بپرسد که اصلح کیست؟ پاسخ ندهیم، وظیفه خود را درست انجام داده ایم؟؛ اصلا مهم نیست که آن فرد اصلح رأی بیاورد یا خیر مهم این است که تاریخ انتخاب فرد اصلح را روشن خواهد کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: در سال 92 گفتنداگر چرخ سانتری فیوژ ها متوقف شود نه تنها چرخ کارخانه ها راه نخواهد افتاد بلکه چرخ کارخانه های بیشتری متوقف خواهد شد؛ دشمنان ما دنبال نابودی ما هستند نه دنبال تعطیل کردن انرژی هسته ای ایران؛ آمریکا آنقدر بیشعور است که نمی فهمد حتی کشوری که طالب مذاکره با آنان است با او راه بیایند و در جهان وجهه خوبی پیدا کنند.

وی افزود: متأسفم برای برخی از اهل علم که احادیث اهل بیت را قبول ندراند؛ چرا برخی سیاسی صحبت نمی کنند و فکر می کنند که ما حرفی برای گفتن و دفاع از اسلام و انقلاب نداریم؟

ایران در این 30 ساله با همه محدودیت ها رشد و آمریکا افول کرده است و این سند محکمی برای اداره بد آمریکاست؛ ما در اداره کشور عالمانه عمل می کنیم و آمریکا احمقانه عمل می کند؛ برخی این حرف ها را نمی زنند چون می ترسند برخی آن ها را مسخره کنند.

وظیفه دینی سنگینی بر عهده ما است؛ این انتخابات در یک موقعیتی خاصی قرار گرفته است و دشمنان در این انتخابات، حقیقت انقلاب را نشانه رفته اند.

انقلابی گری یعنی برنامه ریزی برای یک زندگی درست و رسیدن به رفاه و مدیریت عقلانی و رفتار پر تلاش و توجه به منافع ملی است؛ در این سال ها شرایط دشوار بود و امروز باید بگوییم که انقلابی ها به فکر معیشت جامعه هستند، چون غیر انقلابی ها توان این کار را ندارند.

انقلابی گری باید برای دیگر ان تفسیر شود و نگویند که نداریم نمی توانیم و نمی شود و از همین مقدورات اندک می شود استفاده کرد.

در این چند ساله ما را به حاشیه مسائل فرهنگی می کشاندند و وا اسلاما می گفتیم و آن ها می گفتند که دغدغه انقلابی ها این است که 4 کتاب مستهجن چاپ نشود و از این فرصت افراد معلوم الحال سوء استفاده می کردند و دنبال جمع کردن رأی و اداره جامعه بودند؛ امروز باید همان رسالتی که حضرت زهرا(س) در معرفی امام علی(ع) داشتند و چهره به چهره در خانه مردم این مطالب را بیان می فرمودند ما نیز این هدف را دنبال کنیم.

حرکت در جامعه باید با توجه به محرومان انجام شود و این حرکت امام حسین(ع) است؛ همچین چیزی تا به حال در دولت ها نبوده است که طلبه را به عنوان کسی که دغدغه محرومیت دارد بشناسند.

 باید بگویند اگر در کنار شهرها حاشیه نشین وجود داشته باشد، حوزه علمیه قیام می کند، نه این که اگر در فیلمی چند صحنه مستهجن باشد؛ حوزه هویت خود را احیا کند.

این یک قیام همگانی می خواهد؛ این نگاه در میان مردم باید تغییر پیدا کند؛ باید بگویند اگر محرومیت در جامعه زیاد شود حوزه قیام می کند؛ در این انتخابات شرایط ویژه ای پیش آمده که حقیقت انقلاب رونمایی و تبیین شود؛ الان منظور ما این است که این محرومیت ها زدوده شود./840/ 201/ص

ارسال نظرات