۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۹۵۸۸۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مردم به کاندیدای دارای تقوای سیاسی و رفتاری اعتماد کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مردم در بین کاندیداهای موجود به دنبال فردی بگردند که تقوای اعتقادی، سیاسی، مالی، رفتاری و گفتاری داشته باشد و به او اعتماد کنند.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عباسی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دو رویداد مهم انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: حضور در انتخابات و مشارکت در تعیین مدیران جامعه وظیفه ملی و شرعی همه مردم است.

وی با تأکید بر افزایش شور انتخاباتی در جامعه، افزود: نامزدهای انتخاباتی برای افزایش شور و شوق انتخاباتی فعالیت کرده و در این زمینه بی‌تفاوت نباشند تا جوانان بیش از پیش وارد صحنه شده و فضای انتخابات پیش رو را پرشورتر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین بر پایبندی کاندیداهای انتخاباتی بر وعده‌های خود تأکید کرد و گفت: نباید نامزدهای انتخابات بعد از پیروزی در این عرصه شعارها و وعده‌های تبلیغاتی خود را فراموش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخاباتی شعارها و وعده‌های خود را به‌صورت مکتوب یادداشت کنند تا بعد از پیروزی یادآوری و اجرایی شوند.

وی ادامه داد: مردم ایران فهیم، بصیر و آگاه بوده و همه شعارها و وعده‌های نامزدهای انتخاباتی را به خاطر می‌سپارند و پس از انتخابات و پیروزی یک نامزد، انتظار اجرایی شدن شعارها را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر دقت مناسب برای انتخاب نامزد اصلح، تصریح کرد: مردم در بین کاندیداهای موجود به دنبال فردی بگردند که تقوای اعتقادی، سیاسی، مالی، رفتاری و گفتاری داشته باشد و به او اعتماد کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از مردم خواست در این عرصه هم مدیرانی متدین، توانمند، دوست شناس و دشمن‌شناس را برگزیده و از انتخاب افراد بر اساس وابستگی‌های قومی و قبیله‌ای و زبانی خودداری کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان است.

وی از جوانان خواست تا به دنبال الگوهای وارداتی و غربی نروند؛ زیرا غرب همواره تلاش کرده الگوهای نامناسب غربی را وارد کشور کرده و به جوانان تحمیل کند؛ ازاین‌رو همه باید مراقب باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شخصیت‌های موجود در واقعه کربلا الگوهای کاملی برای اقشار مختلف جامعه هستند، اضافه کرد: کربلا مجموعه‌ای از بهترین الگوها برای کودکان، نوجوانان، جوانان، میان‌سالان و کهن‌سالان را در خود دارد که در صورت الگوبرداری از این شخصیت‌ها، جامعه ما جامعه‌ای متعالی و نمونه خواهد شد/۲۰۱/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات