۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۹۶۴
آیت‌الله صدیقی:

عبور از مشکلات تنها با اطاعت از ولایت امکان پذیر است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حفظ نظام و حرمت خون شهدا از اوجب واجبات است، گفت: عبور از مشکلات تنها با اطاعت از ولایت امکان پذیر است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در برنامه عطر عاشقی که در بقعه مطهر شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: جمعه روز ضیافت است، امام عصر(عج) در چنین روزی به فرمان الهی از پس پرده غیب ظهور خواهند کرد.

وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، بیان داشت: در مجالسی که جوانان حضور دارند شور و هیجان بسیار است و رویش روحیه انقلابی و یاس دشمنان در این مجالس کاملا به چشم می‎خورد.

آیت‌الله صدیقی درباره شخصیت حضرت علی اکبر(ع) ابراز کرد: برخی تصور می‌کنند حضرت علی اکبر(ع) تنها یک امام‌زاده شهید است در حالی که گوهر وجودی ایشان از گوهر انبیا نشات گرفته، مقام حضرت علی اکبر(ع) به حدی عظیم است که امام راحل در این باره می‌فرمایند: اگر حضرت علی اکبر(ع) در واقعه کربلا به شهادت نمی‌رسیدند امام بعدی ایشان بودند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر ادامه داد: حضرت علی اکبر(ع) صاحب ولایت و انسانی کامل بودند علاقه امام حسین(ع) به ایشان عشق یک پدر به فرزند نبود بلکه علاقه ایشان عشق به جمال و جلال خداوند متعال بود. حضرت علی اکبر(ع) جلوه‌گاه صفات الهی است.

وی در تبیین اینکه حضرت علی اکبر(ع) بسیار شیرین سخن و دلربا بودند، اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) خلقا، خلقا و منطقا همانند پیامبر(ص) بود بر همین اساس عصمت، کرامت، وجاهت، جلالت و همه خوبی ها در وجود ایشان موج می‌زد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به فرا رسیدن بزرگداشت شیخ صدوق(ره)، گفت: ایشان رییس المحدثین و احیاگر آثار ائمه معصومین(ع) هستند شیخ صدوق(ره) شخصیتی فقیه، نافع و مبارک بودند، سفره‌ای که ایشان برای جامعه اسلام و تشیع گستراند تا روز قیامت برای مسلمانان برکت خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران درباره شایستگی‌های حکومت مهدوی، تصریح کرد: خداوند به انسانهای مومن دستور داده حرکت کنید به پاخیزید و برعلیه کسانی که با حق مخالفت می‌کنند قیام کنید؛ بنابراین جامعه منتظر نه تنها راکد نیست بلکه با همه امید در حال جوشش و فعالیت است، ولایتمداری از شاخصه‌های انسان منتظر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تحقق حکومت جهانی با پرهیز از گناه و اطاعت ولی زمان امکان پذیر است، گفت: خودسازی و جامعه‌سازی از تکالیف یک انسان منتظر محسوب می‎شود و این خودسازی در سایه‌سار ولایت‌مداری ثمر بخش خواهد بود.

آیت‌الله صدیقی درباره اینکه مطالعه زندگی نامه علما درس اخلاق است، اظهار داشت: منش و روش علما به ما نحوه انجام دستورات اخلاقی و شرعی را می‎آموزد از این رو زندگی علما سراسر رمز دین آموزی است، در روایت آمده اکرام عالم، اکرام پیامبر(ص) است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم و مسؤولان برای معرفی شخصیت شیخ صدوق(ره) کارهای متعددی همچون نامگذاری مدارس علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی، معابر و خیابانها به نام ایشان می‌توانند انجام دهند تا این عالم جلیل القدر را بیشتر به مردم معرفی کنند و این عمل همان اکرام عالم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شیخ صدوق(ره) عامل به احکام اسلامی اعم از فرایض و نوافل بودند و خداوند به واسطه این مهم به ایشان برکت عطا کردند. امروز حفظ نظام و خون شهدا از اوجب واجبات است مردم و مسؤولان نباید فکر کنند که به سبب وعده‌های خارجی‌ها برکت کسب می‌کنند بلکه برکت و امنیت تنها در سایه اطاعت از خدا و ولی او میسر می‌شود./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات