۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۹۶۱۲۶
آیت الله مهدوی:

ضایع کردن حق همسر سبب مسدود شدن رزق می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گاهی مانع رزق انسان گناهان او است؛ حق الناس ولو در ضایع کردن حق همسر می تواند سبب مسدود شدن رزق شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه اخلاق بعد از ظهر امروز که در مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: درخواست برای طلب بخشش باید به صورت خاضعانه انجام گیرد.

وی با مروری بر مبحث جلسات قبل که راجع به تأثیر استغفار در ارتباط با خداوند بود، افزود: یکی از تأثیراتی که استغفار روی زندگی انسان دارد، تأثیر بر رزق است؛ یعنی استغفار کردن سبب وسعت رزق می شود؛ جلسه گذشته عرض کردیم که حضرت نوح(ع) به قومشان فرمودند، استغفار کنید تا به واسطه آن باران های رحمت الهی بر ما نازل شود، همچنین خداوند فرزندان صالح نصیب شما کند.

آیت الله مهدوی با بیان این که بارش باران نیاز به استغفار عمومی دارد، بیان کرد: به واسطه دعای ولیّ خداوند ممکن است در یک شهر باران ببارد ولی به صورت طبیعی برای گناهان عمومی که نتیجه اش عذاب عمومی است، استغفار عمومی نیاز است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، استغفار سبب فزونی رزق می شود، همچنین استغفار برای نزول رحمت الهی بیان شده است و برای اثرگذاری نیاز است قبل از این که مرگ به سراغ انسان بیاید، استغفار کند.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: گاهی مانع رزق انسان گناهان او است؛ حق الناس ولو در ضایع کردن حق همسر می تواند سبب مسدود شدن رزق شود؛ برخی افراد در داخل خانه با همسرشان بداخلاقی می کنند و این بداخلاقی تأثیر در رزق شخص می گذارد و در بیرون خانه بخشی از رزق او را مسدود می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: انسان گناهکار استحقاق مجازات دارد ولی خداوند با سفارش کردن افراد به استغفار قصد دارد آن ها را مرحوم کند در این جا انسان نباید به صورت طلبکارانه از خداوند درخواست کند که او را عفو کند و این درخواست باید به صورت خاضعانه از طرف انسان گناهکار مطرح شود.

وی در پایان با اشاره به آیه هفدهم و هجدهم سوره نساء که می فرماید «إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِینَ یَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ یَتُوبُونَ مِنْ قَرِیبٍ فَأُولَئِکَ یَتُوبُ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا وَلَیْسَتِ  التَّوْبَةُ لِلَّذِینَ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ حَتَّى إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّی تُبْتُ الآنَ وَلا الَّذِینَ یَمُوتُونَ وَهُمْ کُفَّارٌ أُولَئِکَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا»، گفت: توبه ای که از روی جبر در لحظات احتضار صورت پذیرد فایده ندارد و نزد خداوند پذیرفتنی نیست؛ توبه باید به صورت اختیاری انجام بگیرد./867/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات