۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۹۶۳۳۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ شهر استان، انتصاب مسؤولان ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خوزستان، برگزاری جشن نیمه شعبان در دانشگاه صنعتی دزفول و آموزش حفظ قرآن در ۷ گام به همت مؤسسه قرآنی تبیان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

علی حسین حسین زاده، رییس ستاد انتخابات خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه انتخابات شورای شهر در شهرستان های آبادان، امیدیه، بهبهان و خرمشهر به صورت الکترونیک برگزار می شود، ابراز داشت: بیش از سه هزار و پانصد شعبه اخذ رأی در سطح بخش های شهری و روستایی استان پیش بینی شده اند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه کارهای مقدماتی برای آمادگی دست اندرکاران شعب اخذ رأی همچون آموزش آغاز شده است، گفت: در حال حاضر نماینده فرمانداری ها و بخش های فناوری اطلاعات آموزش های خود را آغاز کردند و ستاد انتخابات خوزستان روزانه مسائل مختلف و تمهیدات مورد نیاز انتخابات 29 اردیبهشت ماه را رصد می کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شده است، افزود: آروزی حضور پرشور مردم و برگزاری شکوهمند انتخابات را در استان داریم.

حسین زاده با بیان اینکه بیش از 16 هزار نفر در انتخابات شواری شهر و روستای استان نامنویسی کردند، اظهار داشت: اکثر افراد تأیید صلاحیت شدند و مابقی افرادی که تأیید صلاحیت نشدند در فرصت قانونی اعتراض خود را به شورای هیأت نظارت استان اعلام کردند و رسیدگی ها صورت گرفت.

وی ابراز امیداوری کرد تا نامزدهای انتخابات شواری شهر اهواز در یک هفته ای که برای تبلیغات مشخص شده است، در چارچوب قانون فعالیت های تبلیغی را پیگیری و براساس آموزه های اخلاقی نسبت به طرح دیدگاه ها و برنامه ها اقدام کنند.

انتصاب مسؤولان ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خوزستان

بر این اساس خلیلیان به عنوان رییس ستاد انتخابانی آبادان و همچنین غلامرضا قنوانی به سمت ریاست ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در شهرستان امیدیه منصوب شد.

در ادامه نیز مصطفی اسکندری در اندیمشک، رحمت‌الله باقری در اندیکا، حسین شهولی در ایذه و منصور امین در اهواز به عنوان رؤسای ستاد ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به ترتیب در شهرستان های اندیمشک، اندیکا، ایذه و اهواز انتخاب شدند.

غلامحسین رحیمی در آغاجاری، اسدالله شیخ بهزادی در باغملک، محمد نبهانی ‌زاده در باوی و سید رضا اصغری در بهبهان مسؤولیت ریاست ستادهای حجت الاسلام و المسلمین را در شهرستان های مذکور پذیرا شدند.

در دشت‌آزادگان اسکندر اسدی‌ کیا، در کارون محمد حریزاوی، در رامشیر، غلامرضا طاهری و در شوش احمد کعب عمیر به عنوان رؤسای ستاد احکام خود را دریافت کردند.

در سایر شهرهای خوزستان از جمله رامهرمز، شادگان، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، هفتگل، هندیجان و هویزه به ترتیب آقایان سعید حاجی‌زاده، محمد رفعه، بهروز صالحی، هوشنگ رضایی، پیمان مولایی، عبدالرحیم دمساز، سید حسن رضوی و یاسین ساکی مسؤولیت ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را پذیرا شدند.

همچنین احمد عبیداوی، عبدالمجید عقیلی، محسن ریاضی، رمضان حسینی و علی جابری نیز به ترتیب به عنوان رؤسای ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حمیدیه، خرمشهر، دزفول، شوشتر و بندر ماهشهر منصوب شدند.

برگزاری جشن نیمه شعبان در دانشگاه صنعتی دزفول

رضا مزبانی مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهار کرد: به مناسبت نیمه شعبان و ولادت و حضرت علی اکبر(ع) دانشجویان این دانشگاه این مناسبت را جشن می‌گیرند.

وی بیان کرد: این مراسم ساعت ۲۱ دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در تالار مهتاب دزفول برگزار می‌شود و با مولودی خوانی، شعر سرایی، اجرای گروه هنری و مسابقه طنز و اهدای جوایز همراه خواهد بود. با هماهنگی صورت گرفته میان کانون قرآن و عترت(ع) و کانون مهدویت با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول دانشجویان این دانشگاه در این مراسم شرکت خواهند داشت. وسایل رفت و آمد ساعت ۲۱ از خوابگاه‌ها به سمت محل برگزاری مراسم حرکت می‌کنند.

آموزش حفظ قرآن در 7 گام از سوی مؤسسه قرآنی تبیان

صدیقه لویمی‌اصل مدیر مؤسسه قرآن و عترت تبیان خوزستان اظهار کرد: این مؤسسه اقدام به برپایی «کارگاه عملی ویژه حفاظ» کرده است.

وی بیان کرد: سرفصل‌های کارگاه آموزشی حفظ قرآن کریم شامل شیوه‌های استماع، نقش ترجمه و مفاهیم در حفظ، انواع دوره‌های حفظ، شیوه‌های مباحثه، روش‌های تثبیت محفوظات، شیوه‌های بازسازی و اصلاح محفوظات دارای اشکال و چرایی و اهمیت حفظ قرآن و روش‌های تبلیغ حفظ است.

لویمی‌اصل ‌گفت: مدرس این کارگاه قرآنی حجت‌الاسلام مهندسی حافظ کل قرآن کریم و مدرس دوره‌های تربیت مربی؛ مدیر مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواهد بود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت تبیان خوزستان عنوان کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در «کارگاه عملی ویژه حفاظ» آغاز شده است و شماره تماس ۰۶۱۳۲۲۳۲۳۰۳ برای این افراد در دسترس است./303/9456/ب1

ارسال نظرات