۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۹۶۷۶۸
حجت الاسلام یزدی مطرح کرد؛

پیشگیری از جرایم راهکار برون رفت جامعه از معضلات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم پیشگیری از بروز معضلات بزرگ در جامعه را مهم ترین راهکار برون رفت جامعه از معضلات بزرگ دانست.
حجت الاسلام مجید یزدی معاون فرهنگی دادگستری قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید یزدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم به همراه جمعی از معاونان و مشاوران و کارشناسان ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در تمامی استان ها معاونتی برای پیشگیری از جرم به همراه معاونت فرهنگی دارد که در حال فعالیت هستند، گفت: مهم ترین هدف از فعالیت این معاونت ها پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی و بروز مشکلات مرتبطت با آن است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موضوعات مهم است و ضرورت دارد نگاه جدی تری نسبت به این مسأله معطوف شود، گفت: پیشگیری از بروز معضلات بزرگ در جامعه جلوگیری کرده و راهکار برون رفت جامعه از معضلات  بزرگ است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم تصریح کرد: در گذشته به دلایل مختلف به مبحث پیشگیری و آسیب های اجتماعی توجهی نمی شد، ولی امروزه با برنامه ریزی هایی که در سطح کلان صورت گرفته است، اقدام علمی و عملی در عرصه آسیب های اجتماعی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حال انجام است.

حجت الاسلام یزدی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل در بحث پیشگیری، آگاهی از نوع جرم و پیشگیری به موقع است، گفت: متأسفانه بعضی  افراد به جای پیشگیری از جرمی، به دلیل عدم آگاهی کار را بدتر می کنند و حتی برای جلو گیری از جرم و فساد، از روی نا آگاهی اقدام به قتل می کنند که باید با اقدامات فرهنگی از اینگونه اقدامات جلوگیری شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم با اشاره به عمده فعالیت این معاونت گفت: مباحث فرهنگی مورد نیاز، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره در حین طلاق برای مراجعین و همچنین فعالیت های قرآنی و معارفی برای کارمندان قوه قضاییه و برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان این نهاد از جمله فعالیت ها در این بخش است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات