۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۹۶۷۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات خود از دایره انصاف خارج نشوند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اینکه یک نامزد انتخاباتی مطلق‌نگر باشد و به مردم بگوید اگر ما نباشیم و ما را انتخاب نکنید به بیراهه رفته‌اید، نادرست و خارج از دایره انصاف است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در کشور، بر مشارکت آگاهانه و هوشمندانه مردم در انتخابات تأکید و اظهار کرد: بصیرت و آگاهی مردم در شناخت کاندیداها بسیار مهم است.

وی افزود: اینکه کاندیدایی دیوار درست کند و با مطلق‌نگری بگوید انتخاب بین راه و بیراهه است و اگر ما نباشیم و ما را انتخاب نکنید بیراهه رفته‌اید، درست نیست؛ زیرا انتخاب به معنای آزادی بوده و اگر نامزدی به مردم بگوید راه و بیراهه دارید، با آزادی منافات دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به صف‌آرایی دشمن در مقابل انتخابات ایران، اضافه کرد: صف‌آرایی دشمنان قسم‌خورده ایران در مقابل انتخابات پاک این کشور سرافراز، محکوم و باطل است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران اهداف و آرمان‌هایی داشته و دارد که تعدادی از آنها تاکنون محقق شده و به تعدادی هم هنوز نرسیده‌ایم و باید برای دستیابی به آنها تلاش مضاعف داشته باشیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی به تفاوت فکری جریان انقلابی و غیرانقلابی اشاره کرد و افزود: جریان فکری انقلابی معتقد است انقلاب در سال ۵۷ شروع شده و جاری است و باید با همان طرز فکر انقلابی ازجمله ساده زیستی، روحیه بسیجی و این موارد آن را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اما جریان فکری غیرانقلابی معتقد است که انقلاب سال ۵۷ شروع شده و در سال 6۸ به پایان رسیده است و در حال حاضر یک نظام تثبیت‌شده هستیم و لزومی به برگشت به آن سال‌ها نیست.

وی اظهار داشت: جریان فکری انقلابی اعتقاد دارد که انقلاب اسلامی از سوی مردم با اماکن اسلامی و با شعارهای اسلامی شروع و باید همچنان ادامه داشته باشد؛ اما جریان مقابل معتقد است که دین یک امر شخصی بوده و نباید در حکومت دخالت داشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به شعار «جدایی دین از سیاست» که شعار فریب‌خوردگان سیاست است، خاطرنشان کرد: جایگاه رهبری، تأمین امنیت، تسهیلات نظامی، پیشرفت و عدالت، مبارزه با اشرافی‌گری مسئولین، تخصص و تعهد، اعتماد به نیروهای داخلی و نحوه جذب سرمایه در اقتصاد موارد مهمی هستند که باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ابتدای سخنان خود با اشاره به فضیلت ماه شعبان، اظهار کرد: شعبان ماه نور بوده و ولادت‌های این ماه آن را نورانی‌تر کرده است؛ ازاین‌رو باید از خداوند بخواهیم توفیق معرفت امام زمان (عج) و حضور در مسیر و قرار گرفتن زیر پرچم آن حضرت را نصیب ما کند.

وی با بیان اینکه اعتقاد درست اساس و زیربنای کار است، گفت: اگر اعتقاد به‌عنوان ریشه درخت ایمان به‌درستی محکم شود بدون شک در آینده ثمره و نتیجه مطلوبی را کسب می‌کنیم./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات