۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۸۸۱
امام جمعه تبریز:

دولت کارآمد باید خالی از روحیه اشرافی گری باشد

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به ویژگی‌های دولت کارآمد، گفت: دولت کارآمد باید روحیه جهادی و اخلاص در عمل را در خود داشته باشد و به دنبال باندبازی و ریاست طلبی نبوده و از روحیه اشرافی گری تهی باشد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شامگاه دیروز در دیدار با فعالان گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا، اظهار داشت: نقش بسیج در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه در کنار صیانت از امنیت و آرامش کشور فعالیت‌های بسیاری را به انجام رسانده است، افزود: بسیج و سپاه در انجام فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوش درخشید و در سوانح و حوادث پیش آمده ماننده سیل اخیر خدمات ارزنده‌ای را از خود به نمایش گذاشت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اطلاع رسانی و آشناسازی مردم با خدمات و فعالیت‌های سپاه و بسیج، ابراز داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء که متعلق به سپاه پاسداران است تاکنون در امر سازندگی کشور برکات بسیاری را برای کشور داشته است، فعالیت‌های این قرارگاه در سازندگی، آبادانی و عمران کشور بسیار چشمگیر است.

وی با اشاره به ویژگی اخلاص در نیروهای بسیجی و سپاه، ان را رمز موفقیت این نیروها خواند و افزود: در سال‌های اولیه انقلاب بار سازندگی کشور بر جهادسازندگی افتاد و چهره کشور را ترمیم کرد، اما این بسیج سازندگی است که امروز با فعالیت‌های عمرانی کشور را آباد و روحیه سازندگی را ترویج می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی‌های انسان‌های جهادگر را مورد توجه قرار داد و گفت: اشخاص جهادگر با توکل بر خدا و به دوری از باندبازی، هوی و هوس، ریاست طلبی و اشرافی گری به دنبال خدمت به خلق خدا هستند و در مسیر پیشرفت کشور گام بر می دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های دولت کارآمد، گفت: دولت کارآمد باید همین روحیه جهادی و اخلاص در عمل را در خود داشته باشد و به دنبال باندبازی و ریاست طلبی نبوده و از روحیه اشرافی گری تهی باشد، دولت کارآمد مصالح کشور را فدای مصالح حزبی و فردی نمی کند.

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر انتخاب اصلح با توجه به معیارهای اصلحیت، خاطرنشان کرد: باید افراد اصلح را انتخاب کرد تا دولت انتخابی نیز دولت کارآمد باشد، شخصی که دارای روحیه انقلابی باشد و پیرو ولایت فقیه عمل کند چنین شخصی می تواند برای پیشرفت کشور گام بردارد./854/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات