۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۹۷۰۴۷
حجت الاسلام عباسی مطرح کرد:

ضرورت حضور روحانیان در مساجد و ارتباط با نسل جوان

مدیر حوزه علمیه قزوین در آیین عمامه گذاری طلاب، گفت: طلاب و روحانیون باید افزون بر حضور همیشگی در مساجد، ارتباط خود را با مردم به ویژه نسل جوان تقویت کنند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه قزوین، که در سالن اجتماعات مسجد النبی‎(ص) برگزار شد گفت: معمم شدن طلاب نقطه عطفی در زندگی آنها است، زیرا در عرف جامعه افرادی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند به عنوان روحانی شناخته می‌شوند و  مردم به آنان اعتماد می کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: این میراث گران‌بها، ساده به دست ما نرسیده و برای ماندگاری آن رنج‌ها و مصیبت‌های زیادی کشیده شده است، از این رو طلاب باید قدردان این لباس و نعمت الهی باشند و خود را سرباز و شاگرد مکتب امام زمان(عج) بدانند.

وی با بیان این که لباس روحانیت در عین حال که لباس مقدس و امتیازی مهم تلقی می‌شود، اما پوشیدن آن بسیار مسؤولیت بزرگ و رسالت مهمی در بر دارد، ابراز کرد: طلابی  که به پوشیدن لباس روحانیت مفتخر شده‌اند باید با دقت و تلاش بیشتر رسالت خود را انجام دهند، زیرا عمل و رفتار آنان باید جنبه الگویی داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به وظایف روحانیان، ابراز کرد: پیغمبر عظیم الشان اسلام(ص) رسالت خویش را از خانواده خود شروع کردند، چون کسی که در خانواده خود اثرگذار نباشد، چگونه می‌تواند بر دیگران اثر بگذارد.

وی اظهار کرد: از روحانیون توقع دارند خانواده آنها هم متوقع هستند، زیرا لباس دین و پیامبر(ص) بر تن آنهاست، بنابراین باید با ادب و تواضع و پرهیز از کبر و غرور با مردم و اطرافیان رفتار کنند و از هر فرصتی برای افزایش علم خود بهره بگیرند.

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: طلاب باید علاوه بر حضور همیشگی در مساجد، ارتباط خود را با مردم به ویژه نسل جوان قویت کنند./873/۱۰۲/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات