۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۹۷۰۴۹
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

مردم در نیمه شعبان به امام زمان متوسل شوند

حجت الاسلام وطن خواه با بیان اینکه تکرار اعمال خوب، صفات رذیله انسان را از بین می برد، از مردم خواست که در نیمه شعبان توسل به امام زمان (عج) را فراموش نکنند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجت الاسلام حسن وطن خواه استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز ظهر در مدرسه فقه و اصولی آل یاسین در دیدار با طلاب این مدرسه پیرامون مباحث اخلاقی در ماه شعبان، گفت: ماه شعبان، ماه خودسازی بوده و مردم سعی کنند با انجام اعمال ماه شعبان برای خود برنامه خودسازی نفس را داشته باشند.

وی افزود: صدقه دادن یکی از اعمال ماه شعبان محسوب می شود، که در روایات در اهمیت صدقه بیان شده که صدقه بلاها را از انسان دفع می کند.

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به این که تکرار اعمال خوب، صفات رذیله انسان را از بین می برد، بیان داشت: فردی که در زندگی خود اعمال ماه ها را برای خود برنامه ریزی کرده و انجام دهد، در این صورت می تواند در مقابل نفس خود بایستد.

وی با بیان این که نفس روح و جسم انسان را نابود می کند، اظهار داشت: توبه کردن یکی از نعمت هایی بوده که خداوند برای انسان ها بیان کرده و فردی که در زندگی خود از روی فراموشی گناهی را مرتکب شده، خداوند نعمت توبه را به او عنایت کرده و می تواند دوباره به سوی خدا بازگردد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: توبه سبب می شود که انسان روح تازه ای را داشته باشد زیرا انسان زمانی که گناهی را مرتکب می شود، قلب او سیاه شده و خدا را فراموش می کند و انسان می تواند با توبه قلب خود را سفید کند.

حجت الاسلام وطن خواه با توجه به این که اعمال خوب و بد در زمین و آسمان تأثیر گذار هستند، اظهار داشت: کسی که در رفتار خود گناهی را همچون دروغ انجام می دهد در این صورت بوی بد دهان او همه جا را فرا می گیرد و فرشتگان از او فرار می کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در زندگی خود از امور مادی کمی را دارند، توبه را فراموش نکنند زیرا استغفار سبب می شود رزق و روزی انسان ها زیاد شود.

کارشناس مسائل اخلاقی با بیان این که خداوند توبه کنندگان را می بخشد، ادامه داد: مناجات شعبانیه از دعاهایی بوده که برای تمام ماه ها تعریف شده است و انسان می تواند با خواندن این دعا و توسل به اهل بیت زندگی خود را بیمه کند.

وی در خاطرنشان کرد: جوانی مهمترین دوران عمر انسان شمرده می شود که در مناجات شعبانیه خطاب به جوانان بیان شده که چرا بعضی از جوانان وقت گران بهای خود را صرف کارهای بیوده می کنند.

حجت الاسلام وطن خواه با توجه به این که خواندن مناجات شعبانیه عشق و علاقه ما را نسبت به خدا بیشتر می کند، ابراز داشت: روزه گرفتن یکی دیگر از اعمال ماه شعبان محسوب می شود و کسانی که شهوت خود را نمی توانند کنترل کنند سعی کنند در برنامه خود، روزه گرفتن را داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به این که توسل به امام زمان را مردم در نیمه شعبان فراموش نکنند، گفت: کسانی که در شهر قم هستند، جمکران را فراموش نکنند زیرا رفتن به جمکران و انجام اعمال مسجد، معنویت خاصی را به انسان می دهد./9707/پ ۲۰۲/ی

ارسال نظرات