۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۹۷۰۵۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

اجرای ۲ هزار پروژه عمرانی در خوزستان، حجاج خوزستانی تا فردا مهلت پرداخت هزینه سفر حج را دارند، طرح «مفاهیم قرآن در خانه» در خوزستان آغاز شد و اعزام مبلغ به روستاهای سوسنگرد در نیمه شعبان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون هفته بسیج سازندگی ابراز داشت: بسیج سازندگی در سه عرصه اصلی اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی، کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت دارد که در سال گذشته در حوزه محرومیت زدایی دو هزار پروژه عمرانی همچون احداث و تکمیل مدارس، مساجد، کتابخانه، خانه عالم، خانه محرومین و ... انجام شد.

معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه در بخش غیرعمرانی با همکاری کمیته امداد 19 قلم جنس اساسی نیاز خانواده‌های نوعروس تهیه شد، عنوان داشت: کمک به بیماران صعب‌العلاج، تهیه وسایل فرهنگی و تبلیغی بیش از 150 مسجد، توزیع سه هزار کیف و کفش میان دانش آموزان محروم از دیگر اقدامات است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 20 میلیارد تومان اعتبارات بخش عمرانی تخصیص داده شده برای محرومیت زدایی در سال 95 بود، افزود: راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خوزستان که همانا ورود بسیج سازندگی به دهستان ‌های محروم است، اقدام جدیدی بود که دهستان های حسینیه شادگان، گمبوعه حمیدیه، شهیون، دهستان ‌های لالی و ایذه را شامل می شود.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کمیته های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و بهداشت و درمان فعالیت دارد، گفت: برای هر کدام از این دهستان ها که چندین روستا را در برمی گیرد، 14 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که مقرر گردید به همین مقدار از سوی دولت هزینه شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی هزار و 500 کارگاه کوچک و زودبازده اقتصادی را مدنظر قرار دادیم و در پی آن بودیم که سه هزار شغل مستقیم و شش هزار شغل غیرمستقیم را فراهم کنیم؛ چنان که 25 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به کارآفرینان در زمینه های پرورش شترمرغ، بوقلمون، بلدرچین و زنبور عسل و ... داده شد.

معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان به اعزام 260 گروه‌ جهادی به مناطق دور دست در قالب تیم‌ های 30 نفره خواهر و برادر برای تکمیل و مرمت خانه های خشتی در بازه 3 تا 5 روزه اشاره و خاطرنشان ساخت: سال گذشته بالغ بر 15 هزار نفر در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم خوزستان اعزام شدند که از این میان 5 هزار نفر در زمینه های فرهنگی، تربیتی، عمرانی و زیباسازی به فعالیت پرداختند.

این مقام مسؤول با اشاره به قطعی آب و برق خوزستان در سال گذشته و تأکیدات رهبرمعظم انقلاب برای رسیدگی به مسأله، از امضای تفاهم نامه با منابع طبیعی خبر داد و گفت: در خوزستان 350 هزار هکتار کانون گرد و غبار وجود دارد که سپاه ولی عصر (عج) متعهد به نهال کاری چهار هزار هکتار از این کانون ها در جنوب شرقی اهواز شد که با کمک مردم محلی توانستیم یک هزار و 600 هکتار را در این کانون ها نهال کاری کنیم.

حجاج خوزستانی تا فردا مهلت پرداخت هزینه سفر حج را دارند

ناصر حویزاوی، مدیر کل حج و زیارت خوزستان، با بیان اینکه ودیعه‌ گذارانی که نامنویسی آنها تا 31 شهریور85 است می توانند تا فردا مبلغ مورد نیاز را که ده میلیون تومان است، با مراجعه به بانک ملی واریز کنند، ابراز داشت: از 24 اردیبهشت ماه و تا پنج روز پس از آن ودیعه گذرانی که تتمه پول خود را کامل کردند فرصت ثبت نام در کاروان های زیارتی را دارند و در غیر این صورت افرادی که فیش حج تمتع آنها تا 30 آبان ماه 85 است و ما به تفاوت را پرداخت کردند، می توانند به صورت مستقیم به کاروان ها مراجعه کنند.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: افرادی که ما به‌ هزینه سفر حج را که همان مبلغ ده میلیون تومان است پرداخت کرده اند از ساعت 9 روز یک شنبه 24 اردیبهشت ماه می توانند به کاروان های حج و زیارت مراجعه کنند؛ چنان چه مردم می توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت خوزستان از آدرس، قیمت و محل ثبت نام کاروان ها اطلاع یابند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نزدیک به 5 هزار خوزستانی رهسپار سرزمین وحی خواهند شد، افزود: بیشتر زائران خوزستانی ودیعه ها را پرداخت کرده و استقبال بسیار خوبی نشان داده اند و ان شاالله از یک شنبه آینده ثبت نام کاروان ها آغاز می شود که در ادامه آن کلاس های آموزشی و معاینات پزشکی انجام خواهد شد و چمدان ها و ساک های حاجیان نیز سفارش داده شده است.

حویزاوی با اشاره به اینکه مکان های نامنویسی، آموزشی و نیازهای ضروری سفر حج طبق جدول زمان بندی شده انجام می گیرند، عنوان داشت: مدت زمان کلاس های آموزشی بستگی به زمان پرواز حجاج دارد و تا به امروز بیش از سه هزار هزینه سفر حج را پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه محل نامنویسی و اسامی مدیران مشخص شده است، اظهار داشت: همه نیازهای حجاج سفارش داده شده و انجام امور مربوط به تأمین نیازها تا پایان خرداد ماه به پایان می رسد و همچنین هزینه قطعی کاروان‌ های حج نیز پس از تکمیل اجاره هتل برای زائران در مکه مکرمه و مدینه منوره، اطلاع رسانی می گردد.

طرح «مفاهیم قرآن در خانه» در خوزستان آغاز شد

علی حمادی، مسئول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اعلام آغاز مرحله چهاردهم طرح مفاهیم قرآن در خانه گفت: این مرحله با موضوع مفاهیم جزء ۱۴ قرآن کریم آغاز شده و کتابچه‌های مربوط به این جزء در حال توزیع میان شهرستان‌ها است.

وی اظهار کرد: در این مرحله دو هزار کتابچه میان خانواده‌های شاهد و ایثارگر توزیع می‌شود و شرکت‌کنندگان تا پایان مهرماه فرصت دارند این کتابچه را مطالعه کنند و به پرسش‌های آن پاسخ دهند.

حمادی با بیان اینکه این طرح مستمراً هر شش ماه یکبار اجرا می‌شود، افزود: هدف از این طرح، ایجاد زمینه یادگیری تدبر و تفکر در قرآن، انس با قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) عمل به آنها و ارتقای سطح کمی و کیفی دانش قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر و توسعه معارف قرآن کریم و تعالیم ائمه معصوم(ع) است.

مسئول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: در هر سال به سه نفر از کسانی که در سه دوره متوالی مفاهیم قرآن در خانه شرکت کرده‌اند به قید قرعه کمک هزینه سفر مشهد اهدا می‌شود. این طرح یک آزمون حضوری هم دارد که هر ده جزء یک بار در استان برگزار می‌شود و به سه نفر برتر کمک هزینه سفر به کربلا اهدا می‌شود.

اعزام مبلغ به روستاهای سوسنگرد در نیمه شعبان

بتول ساعدی‌زاده، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) سوسنگرد گفت: به مناسبت فرار رسیدن نیمه شعبان یکی از برنامه‌های حوزه علمیه اعزام مبلغ به نقاط روستایی شهرستان است.

وی اظهار کرد: ۱۰ مبلغ به این مناسبت به روستاهای اطراف شهرستان مثل بردیه، مالکیه سفلی، دغاغله، ابوحمیظه، بُنده و سابله اعزام شده‌ و برنامه‌های فرهنگی خود را برای بانوان آغاز کرده‌اند.

ساعدی‌زاده با بیان اینکه برنامه اعزام در قالب طرح «کوثر هدایت» اجرا شده است، توضیح داد: بر اساس این طرح، مبلغان در طول سال به برگزاری جلسات آموزش احکام، روانخوانی و تجوید قرآن و اصول عقاید برای بانوان می‌پردازند و در مناسبت‌های ویژه برنامه‌های فرهنگی بانوان را مدیریت می‌کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) سوسنگرد گفت: به مناسبت نیمه شعبان این مبلغان علاوه بر برگزاری جشن، به شبهات مطرح در زمینه مهدویت پاسخ می‌گویند و درباره علل غیبت، وظیفه شیعیان در دوران غیبت و سیره امام عصر(ع) سخن می‌گویند./945۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات