۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۹۷۰۷۷
حجت‌الاسلام‌ روستا آزاد:

برخی بدون تسلط کافی به منابع مهدویت به مباحث خرافی دامن می زدند

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم هم‌اندیشی نخبگان حوزوی در رابطه با آسیب‌های مهدویت گفت: باید به مبلغان هم در زمینه محتوا و هم در زمینه روش آموزش داده شود.
روستا آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا؛ حجت‌الاسلام‌ سعید روستا آزاد، امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی مهدویت که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: مهدویت از جهات مختلف نیازمند تبیین و برنامه‌ریزی و توجه شایسته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی از سوی نهادهای فعال در این زمینه، ابراز داشت: بنا بر این بوده از طرف شورای عالی انقلاب  فرهنگی این ستاد به عنوان یک ستاد رسمی ابلاغ شود که تا کنون این کار انجام نشده است.

وی افزود: با وجود این که ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی هنوز به رسمیت شناخته نشده است ولی در همین مقدار هم در جلوگیری برخی از انحرافات مهدوی موفق بوده‌اند و به مرجعی در مباحث مهدویت تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام‌ روستا آزاد با بیان این که باید نشست‌های تخصصی در رابطه با جریان‌های انحرافی بیشتر شود و هم‌اندیشی بیشتری صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این نشست‌ها در رابطه با تبیین مباحث مهدویت و شبهات و بدعت‌های مهدویت است و این که طلاب باید چگونه به تبلیغ در مباحث مهدوی بپردازند.

وی با بیان این که خود طلاب هم در معرض آسیب‌های جریان‌های انحرافی مهدویت قرار دارند، گفت: بسیاری از پیروان احمد الحسن که خود را یمانی معرفی کرده است از میان همین طلاب حوزه علمیه هستند و از حوزه علمی نجف هم پیروان زیادی به این گروه انحرافی پیوسته‌اند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: یکی دیگر از مشکلات تبلیغ در زمینه مهدویت این است که برخی منبری‌ها بدون تسلط کافی بر موضوع مهدویت و ظهور به مباحث انحرافی دامن می‌زنند و آسیب‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای به پیش برویم که هم برای مبلغان دوره‌های آموزشی مهدویت برگزار شود و هم روش صحیح تبلیغ مهدویت را به آن‌ها آموزش دهیم تا به گونه‌ای تبلیغ کنند که جامعه به سمت انحرافات سوق داده نشود./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات