۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۰۸۲
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران:

بستر اصلی فعالیت‌های فرهنگی از کتاب و کتابخوانی نشأت می‌گیرد

سردار شیخی گفت: بستر اصلی هرگونه فعالیت فرهنگی از کتاب و کتابخوانی نشأت می‌گیرد که این خود اهمیت و جایگاه کتاب را نشان می‌دهد.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفاع پرس، سردار علی‌اصغر محسن شیخی در حاشیه بازدید از غرفه‌های صریر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: کتاب به عنوان مرجع اسنادی از کارکرد ویژه و از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی با اشاره به اقبال عموم مردم بویژه جوانان به کتاب و کتابخوانی افزود: بستر اصلی هرگونه فعالیت فرهنگی از کتاب و کتابخوانی نشأت می‌گیرد که این خود اهمیت و جایگاه کتاب را نشان می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران ضمن اشاره به دسترسی آسان در هر شرایط زمانی و مکانی به کتاب به عنوان یک مزیت مهم و اصلی افزود: انتشار کتاب باید به صورت موضوعی و با غنای لازم و حجم کم مورد نظر ناشرین و نویسندگان قرار گیرد و حوزه مقاومت و دفاع مقدس نیز از این اصل مستثنی نیست.

سردار شیخی بیان داشت: علی‌رغم تنوع  و بهره‌مندی از منابع اطلاعاتی نظیر فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی، هنوز هم مراجعه به کتاب به عنوان منبع اصلی اطلاعات تلقی می‌گردد.

وی در پایان گفت: تالیف و تدوین و نشر کتاب مرجع علمی بومی از نیازمندی‌های جامعه کنونی، بویژه در علوم  انسانی می‌باشد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ
ارسال نظرات