۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۹۷۴۲۶
آیت الله صدیقی:

نامزدهای ریاست جمهوری در تبلیغات به حاشیه نروند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری نباید در تبلیغات به حاشیه بروند از ‌آنها خواست به مطالبی که ربطی به انتخابات ندارد متوسل نشوند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران (22 اردیبهشت ماه) با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: حضور در صحنه سیاسی کشور و سرنوشت یک ملت، مظهر ایمان و اعتقاد به خدا است و مردم براساس اعتقاد و باور دینی پای صندوق ها می آیند.

وی حضور پرشور در انتخابات را دستور ولایت، منطق و مظهر کامل برای اسلام خواند و افزود: مادامی که انقلاب نشده بود و در صحنه زندگی نقشی نداشتیم، اسلام زندگی، اسلام سیاست، اسلام جهاد، اسلام اقتصاد، اسلام فرهنگ، اسلام آزاد و اسلام تربیت نیز به میان نیامده بود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اما با انقلاب اسلامی که بر پایه خون شهیدان به وجود آمد، همه ساله پای صندوق های رأی اعلام می کنیم که سکولار باطل و جدایی دین از سیاست بی محتوا است.

آیت الله صدیقی اهتمام به امور مسلمانان و ایفای نقش در سرنوشت خود و جامعه را دستور دین عنوان و تصریح کرد: حضور در انتخابات مظهری برای اسلام و مظهر کامل خودباوری است؛ یعنی اعلام کنیم که خود را دارای نقش و رسالت می دانیم و می توانیم در نحوه مدیریت کشور مؤثر باشیم.

همگان در انتخابات به مرّ قانون عمل کنند

وی به مردم و رأی دهندگان و نیز به نامزدهای انتخاباتی توصیه عمل به مرّ قانون کرد و گفت: هم مجریان به مرّ قانون عمل بکنند، بین خود و خدا عمل به قانون را واجب شرعی و مصلحت سیاسی و اجتماعی بدانند و هم نامزدهایی که به صحنه آمدند و علاقه دارند سکان مدیریت کشور را به دست بگیرند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عمل به مرّ قانون برای جامعه اطمینان بخش و برای خود نامزدها نیز آبرو است، اظهار داشت: کسی که می خواهد رییس جمهور شود نباید بی قانونی کند که رییس جمهور قانون شکن اعتبار و آبرو ندارد و از همان روز اول اعتمادها از او سلب می شود.

وی اعلام صریح نامزدهای ریاست جمهوری را براساس ترویج گفتمان حرکت اسلام در جهت تقویت مستضعفان و ضعفای جامعه مورد تأکید قرار داد و افزود: اولویت اول نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اجرایی کشور باید رسیدگی به قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه و نجات فقرا باشد.

نامزدهای ریاست جمهوری در تبلیغات به حاشیه نروند

آیت الله صدیقی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری نباید به حاشیه بروند و به مطالبی که ربطی به انتخابات ندارد متوسل نشوند، گفت: ما با سیل بیکارها، فقرا و گرفتارها مواجه هستیم، نامزدها این مسأله را شعار بکنند و هم شعورش را داشته باشند و تحقق آن را در گفتمان و عمل نشان دهند.

وی توجه به استقلال ملی، عظمت، سربلندی و اقتدار ملت ایران را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه اگر مردم ایران را کسی از شرق، غرب و جنگ بترساند با روحیه انقلاب، متن مردم و دین اختلاف دارد، افزود:  این مردم سرافراز هستند، نباید این ملت را تهدید کرد و دشمن را بزرگ نشان داد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما پیرو امامی هستیم که فرمود «آمریکا را زیر پا له می کنیم»، حیات ملی، سیاسی و فرهنگی ما به اقتدار ما است، ما زنده به اقتدار هستیم و با اقتدار بر قدرت های بزرگ فائق آمدیم و در برابر آنها ایستادیم، آن روزی که این اقتدار را از ما بگیرند روز نابودی کشور و هویت ما است.

عزت و اقتدار ملت ایران نباید مخدوش شود

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران با برخی کشورهای دسته  چندم که با دلارهای کذایی می توانند در مملکتشان آشوبی به پا کنند فرق می کند، اینجا مملکت شهیدان، اهل بیت (ع)، الله اکبر و امام زمان (عج) است و از قدرت روحی و اعتقادی و جهادی برخوردار است و این عزت نباید مخدوش شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه هرگز نباید به گسل های قومی، زبانی و فرقه ای دامن زد و گروه هایی را تحریک کرد، اظهار داشت: اینها خلاف مبانی امنیتی و سیاست حکیمانه هر سیاست مداری است که می خواهد در این مملکت چند صباحی به فعالیت بپردازد.

وی با اشاره به تجربه برادری میان همه اقوام، اهمیت امنیت ملی و آرامش را برای مردم و مکتب اسلام یادآور شد و ابراز کرد: قرآن کریم از کسانی که باعث سلب آرامش مردم شوند به عنوان محارب یاد کرده است؛ ترساندن مردم هم محاربه و هم فساد فی الارض است.

نامزدهای ریاست جمهوری مراقب سخنان خود باشند

امام جمعه موقت تهران بر رعایت اخلاق از سوی نامزدهای ریاست جمهوری تأکید کرد و افزود: هر نامزدی وقتی حرفی می زند فکر نکند کسی او را نمی بیند، این حرف های ما بازتاب آخرتی، برزخی، اجتماعی و سیاسی دارد و باید مراقب بود؛ هر حرفی را نباید زد.

وی تأکید کرد: یک فردی که می خواهد رییس جمهور شود نباید با همه و با مقدسات در بیفتد، هم با خود و دیگران و هم با فضای جهانی با احترام برخورد کند، اما بداند که دنیا را نمی توان راضی کرد چرا که آنها دشمن همه ما هستند و راضی نخواهند شد. جامعه را به چالش نکشانیم و بین ملت فاصله نیندازیم.

آیت الله صدیقی گفت: از مردم عزیز توقع داریم توجه کافی و کامل داشته باشند که ریاست جمهوری امانت است و داریم بیت المال را در دست نامزدها و سرنوشت کشور را در اختیار آنها قرار می دهیم و قرارداد با خارجی ها را که تا مدتی می توانند مملکت را فروخته باشند به دست اینها می دهیم.

وی اظهار داشت: از هر گروه و تابع هر گرایشی که هستید دلتان برای کشور، استقلال و پیشرفت بسوزد و سراغ کسانی بروید که آنها به شما دلسوز هستند و در برابر اجانب قدرت مقابله دارند و برای چند روز ریاست مصالح کشور را با بیگانگان به تاراج نخواهند گذاشت.

امضای مخفیانه سند 2030 هشدار و عبرت است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به امضای مخفیانه سند 2030 در آموزش و پرورش ، گفت: ما مسلمان هستیم، قرآن، فقه، رساله عملیه، اخلاق و فرهنگ مستقل داریم؛ هیهات که چند کشور فاسد که اخلاق و فرهنگشان منحط است به آموزش و پرورش برنامه دهند و آن هم قبول کند.

وی از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای امضای این سند تعجب کرد و گفت: چرا باید کار به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب خود وارد قضیه شوند، این ها مسائلی نیست که آدم چشم ببندد و بگوید حالا یک اشتباهی شده است، این یک هشدار و عبرت است که باید همه از این عبرت ها بیدار شویم.

آیت الله صدیقی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) به معرفی کتاب های «منتخب الاثر»، «کمال الدین»، «سه جلد از کتاب بحارالانوار»، «دادگستر جهان» و «نگین آفرینش» که درباره آن حضرت به رشته تحریر درآمده است، پرداخت./920/201/ص

ارسال نظرات