۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۹۷۴۵۶
امام جمعه موقت بجنورد:

مسؤولان دولتی با ورود به تبليغات انتخاباتی به مردم خيانت نكنند

امام جمعه موقت بجنورد با بيان اينكه بايد امانت دار اعتماد و آراء مردم باشيم، گفت: مسؤولان و مجريان انتخاباتي با ورود به تبليغات انتخابات به مردم خيانت نكنند.
حجت الاسلام نوری - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوري، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه بجنورد، با اشاره به اينكه بايد كانديداهاي انتخاباتي خود اهداف و برنامه هاي خود را مطرح كنند، اظهار داشت:مسؤولان باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

وي با تأكيد بر اينكه مسؤولان حق ورود به تبليغات انتخابات را ندارند، افزود: اگر مدير كل ها، كارمندان دستگاه ها و هيئت هاي نظارت بر انتخابات در تبليغات انتخاباتي ورود يابند به طور يقين به مردم ظلم كرده و اعتماد آنها را زير سؤال مي برند.

حجت الاسلام نوري اضافه كرد: مسؤولان با ورود به بحث انتخابات افزون بر اينكه از انجام كارهاي اداري خود شانه خالي كرده و در اين راه كوتاهي مي كنند مردم را هم نسبت به نظام اسلامي بدبين مي كنند و بدترين گناه و معصيت بدبين كردن مردم است.

وي ادامه داد: مسؤولان ادرات و مجريان انتخابات بايد امين مردم و نظام اسلامي باشند و در اين روزهاي حساس و سرنوشت ساز نبايد از اختيارات خود سوءاستفاده كرده و با ورود به تبليغات انتخابات و يا  با اعلام حمايت و موضع گيري عليه يك نامزد انتخاباتي به مردم خيانت كنند؛ چراكه مجریان و ناظران انتخابات امانت دار آرای مردم هستند.

حجت الاسلام نوري تصريح كرد: در زمان انتخابات مسؤولان ادارات نبايد با تطميع و ترساندن مردم له يا عليه يك نامزد انتخاباتي به موضع گيري پرداخته و به ملت ايران خيانت كنند؛ چراكه مردم به مجریان و ناظران انتخابات اعتماد کرده اند و اگر  آنها خیانتی به آرای مردم انجام دهند بدترین گناه را مرتکب شده اند.

وي با بيان اينكه مردم ناظر رفتار مسؤولان باشند، خاطرنشان كرد: در اين روزهاي حساس انتخابات مردم بايد از هميشه هوشيارتر باشند و اگر از ورود مسؤولان دولتي در تبليغات انتخابات و استفاده آنها از امكانات دولتي مطمئن شدند اطلاع رساني كنند؛ چرا كه اموال و امكانات دولتي بيت المال است و مختص هيچ نامزد انتخاباتي نيست.

حجت الاسلام نوري در ادامه خطاب به نامزدهاي انتخاباتي، اظهار داشت: نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها هم حق توهين و تخريب يكديگر را ندارند و نبايد چنانچه با برنامه ها و نظرات رقيب انتخاباتي خود مخالف هستند به توهين و تخريب پرداخته و به اين طريق افزون بر اينكه كشور و شخصيت خود را زير سؤال ببرند سبب خوشنودي و اميدواري دشمن شوند.

حجت الاسلام نوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به امضاي سند 2030 از طرف برخي مسؤولان كشوري، گفت: بار ديگر هوشياري و درايت رهبر معظم انقلاب سبب جلوگيري از امضا و تحميل  يك قرارداد ننگين ديگر بر ملت ايران شد.

وي افزود: اسلام غنی از دستورات فرهنگی و دینی است و برخي از مسؤولان كشور قصد داشتند با امضاي اين سند به ترويج سكولاريسم در جامعه پرداخته و تربيت غير ديني را جايگزين نظام تربيتي اسلامي و ديني كنند.

حجت الاسلام نوري با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع)، اضافه كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن به دنبال اين است تا ايمان و شرم و حيا را از جوانان گرفته و آنها را سرگرم الگوهاي مبتذل خود و هوسراني كنند تا به اين طريق جامعه اسلامي را به انحطاط بكشند.

وي تصريح كرد: اگر نقشه هاي دشمنان بر جوانان ما اثر كند و شرم و حيا و علم اندوزي از آنها گرفته شود جوانان از لحاظ علمي پيشرفت نمي كنند و دشمن به اهداف خود مي رسد؛ چراكه دشمنان مي دانند اگر علم در جامعه ايران رواج يابد اقتدار ايران در صحنه بين الملل قابل چشم پوشي نیست پس بايد با تمام توان از جوانان حمايت كرده و افكار و رفتار آنها را به سمت تربيت اسلامي سوق دهيم./9314/۲۰۱/ب۱

 

 

ارسال نظرات