۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۹۸۳۰۷
در بیانیه ای مطرح شد؛

تأکید مجلس خبرگان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای ضمن بیان چند توصیه به نامزدهای محترم انتخابات، بر حضور حداکثری آحاد ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تأکید کرد.
مجلس خبرگان

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای ضمن بیان  چند توصیه به نامزدهای محترم انتخابات، بر حضور حداکثری آحاد ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تأکید کرد.

متن این بيانيه  به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا» /نساء 58

ملت شريف ايران!

29 ارديبهشت فرا مى‏رسد و موعد حماسه آفرينى ديگرى نزديك مى ‏شود. مردم قهرمان ایران كه با «حضور فعال» و «مشاركت جدّىِ» خود در انتخابات، بارها صحنه ‏هاى عزت و عظمت آفريده و آگاهى و مسئوليت‏ شناسى خود را آشكار نموده است، هم اينك نيز براى انجام رسالت دينى، انقلابى و ملى خود به صحنه‏ مى ‏آيد تا با شور و شعور، انتخابات مهم و سرنوشت‌ ساز ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار كند.

29 ارديبهشت، روز عمل به وصيت مؤكَّد بنيانگذار جمهورى اسلامى حضرت امام خمينى‏(ره) است كه‏ پيوسته بر شركت در انتخابات سفارش مى ‏كردند و آن را وظيفه شرعى آحاد ملت مى ‏دانستند.

29 ارديبهشت، روز تجديد عهد با شهيدان والا مقام انقلاب اسلامى در پاى صندوق‏هاى رأى است و در اين روز، مردم عزيز ما نشان مى‏دهند كه در راه حفظ و حراست از نظام اسلامى، هم چنان مصمّم، با نشاط و متحدّند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‏ اى(مدظله العالى) تأكيد فرموده ‏اند، انتخابات را با «حضور حداكثرى» به صحنه ديگرى از مقاومت و پايدارى در برابر دشمنان كينه‏ توز، تبديل مى‏ كنند.

مجلس خبرگان رهبرى، با تقدير و سپاس از عموم ملت رشيد ايران كه خود را براى «حضورى آگاهانه» و دشمن ‏شكن آماده ساخته است با تأكيد بر رعايت اخلاق سياسى و حق ‏الناس از سوى كانديداهاى محترم و هواداران آنها از همگان دعوت مى ‏كند تا با بينش و بصيرت و در نظر گرفتن توانایی‌ها و سوابق كانديداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به كانديدایى كه در «تعهد به مبانى و ارزش‏هاى اسلامى»، «التزام به قانون اساسى» و اصل مترقى ولايت ‏فقيه، درايت و مديريت و نیز داشتن روحیه انقلابی از شايستگى بيشترى برخوردار است، رأى دهند تا به خواست خداوند متعال، رئيس جمهور آينده با رأيى بالا، از پشتوانه قوى‏ ترى برای حل مشکلات کشور برخوردار بوده و نیز نمایندگان منتخب شوراهای اسلامی در آبادانی شهر و روستا، توفيق بيشترى يابند.

این مجلس همچنین به طور ویژه از نامزدهای محترم ریاست جمهوری می‌ خواهد با در نظرگرفتن مصالح عالی نظام، حفظ عزت، استقلال، امنیت و آرامش کشور و پرهیز از تنش و اختلاف، رفع مشکلات اقتصادی کشور و مسائل معیشتی مردم را با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار داده و با برنامه‌ریزی دقیق در راستای ایجاد اشتغال، افزایش تولید، رفع رکود، بیکاری، گرانی و کاهش فاصله طبقاتی گام بردارند.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبرى

/۱۳۲۳/د۱۰۲/ج۱

ارسال نظرات