۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۹۸۴۷۲
امام جمعه بجنورد:

کاندیداها با بداخلاقی‌های انتخاباتی دشمنان را جری‌تر نکنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: تخریب و جنگ تن‌به‌تن کاندیداها سبب امیدواری و جری‌تر شدن دشمنان اسلام و انقلاب می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران دستگاه­ های فرهنگی و مذهبی استان، با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی با بداخلاقی و بی‌قانونی مردم را از حضور در صحنه انتخابات مأیوس نکنند، اظهار داشت: کینه‌توزی، جنگ تن‌به‌تن و تخریب در انتخابات سبب ناامیدی مردم و امیدواری و جری‌تر شدن دشمنان می‌شود.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها باید کینه و دشمنی را کنار گذاشته و با بیان شفاف و روشن اهداف و برنامه‌های خود در جهت رقابتی سالم گام بردارند؛ زیرا تخریب و متهم کردن یکدیگر با فضای رقابتی سالم و اخلاق‌مداری منافات دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: باید کینه و دشمنی از انتخابات حذف شده، نامزدها و طرفداران آنها در تبلیغات انتخاباتی خود تابع قانون باشند و آبروی نظام اسلامی را حفظ کنند تا انتخابات سالم و بدون حاشیه برگزار شود.

وی ادامه داد: کاندیداهای انتخاباتی به‌عنوان نماینده مردم و کسانی که به‌عنوان افراد صالح و کارآمد از طرف شورای نگهبان انتخاب شده‌اند نباید برای به دست آوردن رأی بیشتر به هر برنامه و اقدامی متوسل شوند و مردم را رودرروی یکدیگر قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مگر جز این است که هدف اصلی کاندیداها از شرکت در انتخابات خدمت خالصانه به مردم است اگر با توهین، تهمت و بداخلاقی درصدد تخریب یکدیگر باشند این شائبه برای مردم به وجود می‌آید که آنها برای رسیدن به قدرت همچون لاشخورانی بر سر مردار قدرت با هم می‌جنگند و به این طریق شخصیت دینی و اسلامی خود را زیر سؤال می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها باید با نیت خالصانه خدمت به مردم با رفتار درست و اخلاقی خود مردم را به حضور گسترده و شرکت در انتخابات ترغیب کنند نه اینکه با کینه و دشمنی و با تخریب یکدیگر فضای انتخابات را به میدانی برای جنگ و تسویه‌حساب‌های شخصی و جناحی تبدیل کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه جنگ تن‌به‌تن کاندیداها سبب جری‌تر شدن دشمنان می‌شود، اضافه کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای کشور بسیار ارزشمند و مهم است و جنگ تن‌به‌تن، تهمت، تخریب و سیاه نمایی با ایجاد تردید و دودلی در مردم سبب کاهش حضور آنها در انتخابات می‌شود./۲۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات