۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۹۸۴۹۰
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را گزینه اصلح برای درمان دردهای جامعه می‌دانیم

یک عالم اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به اعلام حمایت جمعی از علمای اهل سنت استان از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات پیش رو، افزود: ما ایشان را گزینه اصلح برای ریاست جمهوری و درمان دردهای جامعه اسلامی می‌دانیم.
آخوند بابا مختومی - مدرس حوزه علمیه اهل سنت خراسان شمالی

آخوند بابا مختومی، مدرس حوزه علمیه پورآدین اهل سنت تنگه ترکمن استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط حساس جامعه اسلامی ازنظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و به‌منظور عبور عزتمندانه از این وضعیت و رفع دغدغه‌های مردم در تمامی زمینه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را در انتخابات پیش رو گزینه اصلح دانسته و به ایشان رأی می‌دهیم.

وی افزود: عقیده داریم حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی می‌تواند به گلایه‌مندی‌های مردم در زمینه‌های اشتغال و معیشت، مبارزه با فساد اقتصادی و اداری، اجرای درست قانون اساسی و تعامل عزتمندانه با همه اقوام ایرانی و پیروان مذاهب مختلف پاسخ شایسته دهد.

آخوند مختومی تصریح کرد: ما حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به‌ واسطه داشتن صفات برگزیده‌ای چون ولایتمداری، مردمی بودن، عدالت محوری، فسادستیزی و دین‌مداری به‌ عنوان نامزد اصلح تشخیص داده و به ایشان رأی می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به مردم به‌ویژه جامعه اهل سنت هم توصیه می‌کنیم که فردی را به ریاست جمهوری انتخاب کنند که هم از نظر سیاسی و هم از جنبه اقتصادی و فرهنگی شناخت مناسبی از جامعه اسلامی داشته باشد تا بتواند دردهای جامعه را درمان کند.

آخوند مختومی تصریح کرد: باید رییس جمهوری را انتخاب کنیم که به محرومان و مستضعفان، کشاورزان و دامداران توجه بیشتری داشته باشد، به نفع کل کشور و منطقه فعالیت کند و تمام اقوام و پیروان مذاهب مختلف را با یک چشم نگاه کند.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه ما حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را گزینه اصلح برای ریاست جمهوری و درمان دردهای جامعه اسلامی می‌دانیم، اضافه کرد: نظر ما این است که برنامه‌ها و گروه ایشان می‌تواند دردهای جامعه را برطرف کند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 935 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات