۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۹۸۶۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

میزان مشارکت مردم در انتخابات نشانگر اقتدار و عزت نظام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده در انتخابات، گفت: میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات رابطه مستقیمی با میزان اقتدار، عزت و ابهت نظام اسلامی دارد.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت حضور گسترده مردم در این انتخابات، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در راستای مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات گام برداریم.

وی افزود: حضور گسترده و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی مانع دخالت دشمنان در امور داخلی و تسلط و تصمیم‌گیری اجانب و بیگانگان برای کشور می‌شود؛ زیرا در صورتی که مردم به‌صورت باشکوه در انتخابات شرکت نکنند بیگانگان از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و برای سرنوشت مردم تصمیم‌گیری می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، اضافه کرد: مردم با شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح نشان می‌دهند که از درک سیاسی بالایی برخوردار بوده و به سرنوشت خود اهمیت می‌دهند؛ چرا که با حضور اندک هم انتخابات برگزار می‌شود و فردی به‌عنوان اصلح زمام امور را در دست می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات یک رسالت ملی و میهنی است و روحانیان، مبلغان و اقشار فرهنگی وظیفه دارند مردم را برای حضور هرچه بیشتر و باشکوه‌تر در پای صندوق‌های رأی ترغیب کنند؛ چراکه به طور یقین حضور مردم مانع دخالت و ورود دشمنان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: هر چه شور و نشاط انتخاباتی و میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد ابهت و عظمت حضور مردم همچون دژی محکم در برابر بیگانگان عمل کرده و اقتدار نظام اسلامی در جهان نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با حضور گسترده و چشم‌گیر از فرصت انتخابات برای تحقق اصول و آرمان‌های انقلابی به نحو احسن استفاده کنیم؛ چراکه دشمنان از فرصت انتخابات برای بدبین کردن مردم و ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کنند و اگر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی کمرنگ باشد سبب خرسندی آنها می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان بارها در آستانه انتخابات با انواع توطئه‌ها و کارشکنی‌ها سعی کرده‌اند مردم را از حضور در صحنه انتخابات دور نگاه دارند و برای این هدف از ماه‌ها قبل از انتخابات برنامه تعیین می‌کنند اما مردم ایران با حضور گستره خود هر بار نقشه‌ها و برنامه‌های آنها را خنثی می‌کنند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات