۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۹۸۷۳۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

حضور در انتخابات و انتخاب اصلح، نشانگر بلوغ فکری و سیاسی جامعه

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضور در انتخابات و انتخاب اصلح نشانگر بلوغ فکری و سیاسی جامعه است، گفت: مردم به تعهد اخلاقی و تخصص و تجربه رأی می‌دهند.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انتخابات پیش رو و تأثیر تعیین‌کننده آن در سرنوشت کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه انتخاباتی سرنوشت‌ساز قرار داریم مردم باید با انتخاب اصلح به تخصص و تعهد اخلاقی رأی داده و بلوغ سیاسی خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: مردم باید با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم کنند؛ چراکه اگر با انتخاب با بصیرت مردم فرد اصلح زمام امور را در دست بگیرد به طور یقین رشد و پیشرفت حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه مردم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی درک بالای خود را از فضای سیاسی کشور به نمایش می‌گذارند، اضافه کرد: در حقیقت انتخاب فرد اصلح نشانگر بلوغ فکری و سیاسی جامعه است و فرد اصلح با آگاهی از درک بالای مردم برای پیشرفت و توسعه جامعه تلاش کرده و زمینه امنیت، اقتدار و عظمت جامعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: مردم با حضور چشم‌گیر و میلیونی خود در پای صندوق‌های رأی به کرامت انسانی خود بها داده و اقتدار، توسعه، امنیت، آرامش اعتقادی و اخلاقی را برای نسل‌های آینده به ارمغان می‌آورند؛ چراکه شرکت در انتخابات نتیجه کوتاه‌مدت و چهارساله ندارد و گاهی نتایج یک انتخاب درست یا نادرست و غلط تا سال‌ها بعد گریبان گیر مردم جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی که قانون اساسی آن بر مبنای معارف الهی و آموزه‌های دینی تعریف شده، مردم حضور در همه صحنه‌ها به‌ ویژه حضور در صحنه انتخابات و پای صندوق‌های رأی را وظیفه شرعی و دینی خود دانسته و برای تحقق ارزش‌های والای اسلامی با جان و دل در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین تا زمانی که پشتوانه نظام اسلامی مردمی متدین، انقلابی، عزتمند، غیور و همیشه در صحنه است هیچ‌وقت صحنه‌های حساس خالی از جمعیت نمی‌شود و مردم انقلابی بارها در دوره‌های گذشته با حضور باشکوه خود این ادعا را اثبات کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: مردم این بار هم همچون دوره‌های گذشته برای دستیابی به اهداف عالی نظام اسلامی و دین مبین اسلام با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی با انتخاب اصلح وظیفه دینی و شرعی خود را در مقابل ولایت فقیه و نظام اسلامی به نحو احسن انجام می‌دهند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود./9314/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات