۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۴۹۸۷۶۰
اجتماع همزمان حامیان رئیسی و روحانی در بجنورد؛

وزن‌کشی انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خراسان شمالی

اگرچه سفر روحانی به خراسان شمالی لغو شد؛ اما اجتماع همزمان حامیان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری در دو نقطه شهر بجنورد، فارغ از محتوای سخنان رئیسی و وزیر بهداشت که به نیابت از روحانی آمده بود، درواقع وزن‌کشی جبهه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان این استان بود.
رئیسی - روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، چهارشنبه‌شب و تقریباً یک روز مانده به موعد رأی‌گیری، سیدابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای اصلی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با سفر به بجنورد در جمع حامیان و هواداران خود سخنرانی کرد.

اگرچه قرار بود آقای روحانی هم تقریباً به‌صورت همزمان در جمع هواداران خود در بجنورد حضور یابد؛ اما با وجود انتظار چندساعته اجتماع حامیان این نامزد ریاست جمهوری، سفر وی به خراسان شمالی به دلیل آنچه تجمع حامیان و هواداران تدبیر و امید در مشهد ذکر شد، لغو شد و حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت به نیابت از روحانی در جمع حامیان تدبیر و امید سخنرانی کرد.

رئیسی و روحانی که امروز هر دو در مشهد عدد طرفداران خود را به رخ رقیب کشیده بودند، امشب در دو نقطه شهر بجنورد به وزن‌کشی سیاسی و انتخاباتی پرداختند هرچند که روحانی خود به بجنورد نیامد و وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید را به جمع حامیان خویش فرستاد.

امشب طرفداران رئیسی و دولت کار و کرامت در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد پرچم حمایت افشاندند و حامیان روحانی هم با فریادهای پرشور سالن ورزشی شهید علیدخت بجنورد را روی سر خود گذاشتند.

حامیان روحانی سالن شهید علیدخت و خیابان‌های منتهی به آن را قرق کرده و هواداران رئیسی هم با تکمیل ظرفیت مصلای بجنورد، از دو طرف تا میدان دولت و بازرگانی برای هواداری از نامزد مورد نظر خود اجتماع کرده بودند.

از ابتدای تبلیغات انتخاباتی تاکنون هیچ کدام از نامزدهای ریاست جمهوری به خراسان شمالی سفر نکرده بودند؛ اما این سفر آن هم درست پیش از پایان مهلت تبلیغات درواقع نوعی وزن‌کشی و صف‌آرایی حامیان دو جبهه اصلی سپهر سیاست کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی چهارشنبه‌شب در جمع حامیان خود با اشاره به وضعیت بیکاری موجود در کشور، دولت یازدهم را متهم کرد که از ظرفیت‌های کشور برای رفع بیکاری و فساد به‌درستی استفاده نکرده است.

وزیر بهداشت هم در جمع حامیان روحانی در بجنورد، با عذرخواهی از لغو سفر وی به مرکز خراسان شمالی، در کنایه‌ای آشکار به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، گفت: «آنهایی که سفارتخانه‌ها را آتش زدند و ظریف را ویلچرنشین کردند در ستاد چه کسانی لانه کرده‌اند»؟

به هر روی در حالی که مهلت تبلیغات انتخاباتی به پایان رسیده، تقابل دو تفکر موجود در انتخابات ریاست جمهوری و تبادل اتهام‌ها از سوی حامیان نامزدها همچنان در فضای مجازی ادامه دارد، باید منتظر ماند و دید روز جمعه نام چه کسی از صندوق آرا خارج می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود./9314/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات