۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۹۸۸۷۹
حجت الاسلام عزت زمانی:

شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و حق مردم است

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر حضور در انتخابات را مهم‌ترین تکلیف افراد جامعه دانست و بر لزوم توجه به انتخاب اصلح تأکید کرد.
حجت الاسلام عزت زمانی

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات عنوان کرد: انتخابات یک همایش و گردهمایی از نوع عبادی است و کسانی که دغدغه زندگی دنیوی و اخروی دارند و به دنبال رقم زدن سرنوشت خود هستند باید در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: شرکت در انتخابات نه تنها یک عبادت است بلکه یک حق و تکلیف محسوب می شود و هر فرد باید به عنوان یک انسان مؤمن و معتقد به جریان اجتماعی سیاسی اسلام به چشم یک تکلیف به این موضوع نگاه کند و همچنین برای مطالبه حق خود، پای صندوق های رأی حاضر شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تصریح کرد: انداختن هر برگه رأی در صندوق انتخابات به معنای استیفای حقوق هر فرد است و انتخاب یک رییس جمهور سبب می شود که تمام سرنوشت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور در اختیار یک جریان و تفکر قرار گیرد و این موضوع مهمی است.

حجت الاسلام عزت زمانی اضافه کرد: از سوی دیگر شرکت در انتخابات یک حق است که به واسطه انتخاب انجام شده سرنوشت خود، فرزندان و جامعه را رقم می زنیم و باید با حضور در پای صندوق های رأی این تکلیف را انجام داده و حق خود را مطالبه کنیم.

وی حضور پر شور در انتخابات را مهم‌ترین موضوع در زمینه انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: آگاه کردن مردم و حضور در پای صندوق های رأی، مهم‌ترین کاری است که باید انجام شود و با هر سلیقه و نگاهی، باید مسأله اول حضور در پای صندوق های رأی باشد.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر ادامه داد: این حضور سبب افزایش اقتدار نظام می شود و وقتی بیگانگان این حضور را می بینند و نقش آفرینی مردم در سرنوشت خود را مشاهده می کنند به قدرت نظام پی می برند و به فرموده رهبر انقلاب همین حضور مردم سایه جنگ و تعدی دشمن را از سر مملکت کم کرده است.

وی تأکید کرد: گام سوم نگاه آگاهانه به کاندیداها و انتخاب اصلح است و به دور از شایعات و هواهای نفسانی، با عقلانیت و بر اساس ملاک هایی که در دین و سخنان رهبری و امام بیان شده است باید برای انتخاب اصلح تلاش کرد.

حجت الاسلام عزت زمانی اظهار کرد: گاهی مواقع برای خریدن یک لباس، مغازه های مختلفی را سرکشی می کنیم و قیمت و کیفیت لباس ها را بررسی می کنیم اما بعضاً حاضر نیستیم برای انتخاب رییس جمهور تحقیق مناسبی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید دقت ویژه ای نسبت به انتخاب رییس جمهور داشته باشیم زیرا سرنوشت مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در اختیار یک تفکر و جریان قرار خواهد گرفت و مردم باید در اساسی ترین حق خود که تعیین سرنوشت شان است شرکت کنند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات