۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۹۲۷
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی مطرح کرد؛

فعالیت هزار و ۹۲ شعبه اخذ رأی در خراسان شمالی

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه در انتخابات فردا، گفت: در این استان درمجموع هزار و ۹۲ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار فعالیت می‌کنند.
ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  محمدتقی ایرانی، رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران، از همه اقشار مردم برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه سیاسی دیگر در بیست و نهم اردیبهشت‌ماه دعوت کرد.

وی با اشاره به شور و شوق رأی اولی‌ها برای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: درمجموع 647 هزار و شش نفر واجد شرایط اخذ رأی در خراسان شمالی هستند که از این تعداد 19 هزار و پانصد و 56 نفر رأی اولی هستند.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه تمام تدابیر و اقدامات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و در شأن ملت ولایت مدار خراسان شمالی پیش‌بینی شده است، افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری 890 صندوق ثابت و 202 صندوق سیار در استان راه‌اندازی می‌شود که 386 مورد آن شهری و 706 مورد آن روستایی است.

ایرانی همچنین با اشاره به لزوم استقرار واحدها و صندوق‌های سیار اخذ رأی در استان، اضافه کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری در استان 202 صندوق سیار اخذ رأی پیش‌بینی شده است تا همه مردم قادر به شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی باشند.

وی ادامه داد: صندوق‌های سیار برای مکان‌هایی مانند روستاهای دارای جمعیت کم، مناطق صعب‌العبور، پادگان، زندان، بیمارستان و مکان‌هایی که عشایر غیور ایران حضور دارند پیش‌بینی شده است.

ایرانی تصریح کرد: استقرار بالگرد ازجمله اقداماتی است که برای روز انتخابات در نظر گرفته شده و با توجه به نامساعد بودن هوا، در صورتی که در روز انتخابات هوا نامساعد و بارانی شود از بالگرد استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر همه امکانات لازم برای برپایی یک انتخابات پرشور و سالم در سطح استان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های ذی‌ربط از ماه‌ها قبل در تدارک برنامه‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات هستند.

ایرانی اظهار داشت: در روز انتخابات درمجموع 17 هزار نفر در سطح استان برپایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را بر عهده دارند تا این دوره از انتخابات هم همچون دوره‌های قبل باشکوه و جلال بیشتری برگزار شود.

وی افزود: افرادی که در روز انتخابات مسؤولیت برپایی هر چه باشکوه‌تر این آزمون بزرگ را بر عهده دارند شامل اعضای شعب اخذ رأی، بازرس، ناظر، نماینده فرماندار و محافظان صندوق‌های اخذ رأی هستند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا فردا جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات